logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹
[ شناسه خبر : ۶۸۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان:

جبهه اقتصادی اصلی‌ترین جبهه تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است/ حمایت از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود

جبهه-اقتصادی-اصلی‌ترین-جبهه-تقابل-دشمنان-علیه-نظام-اسلامی-است-حمایت-از-کالای-ایرانی-باید-به-یک-فرهنگ-ملی-تبدیل-شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان گفت:جبهه اقتصادی اصلی‌ترین جبهه تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است.

به گزارش موج رسا; عبدالله جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، اظهار کرد: ذات نامگذاری سالها که یکی از ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب است، از اندیشه سرشار و نگاه فاخر فرهنگی ایشان سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: در 10 سال اخیر به‌جز سال 94 که با عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، نامگذاری شد، 9سال دیگر و همچنین امسال عناوینی در حوزه فرهنگ اقتصاد، فرهنگ مدیریت و فرهنگ مصرف به خود گرفتند و امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامیده شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه جبهه اقتصادی اصلی‌ترین جبهه تخاصم و تقابل دشمنان علیه نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این راستا همه مردم و مسئولان برای مقابله با نقشه دشمن باید به صحنه بیایند.

وی با اشاره به این موضوع که حمایت از کالای ایرانی بسیار فراتر از ترجیح و خرید محصول وطنی است، تصریح کرد: در حقیقت در این نام تعصب به تولید داخل و اشاعه و ترویج آن و تلاش برای ایجاد فضا و وجهه مثبت برای تولیدات ایرانی پررنگ‌تر است.

جعفری با بیان اینکه تولیدکنندگان، مردم، مسئولان و تجار در حمایت از کالای ایرانی نقش اساسی دارند، گفت: این شعار نباید در حد حرف و نصب چند بنر باقی بماند بلکه عزم همه مردم و مسئولان باید برای اجرایی کردن آن جزم باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در عملیاتی شدن شعار سال عنوان کرد: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و تشویق مردم در استفاده از کالای ایرانی نقشی تعیین کننده دارند که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود، اظهار کرد: نقشی که رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه ایفا کنند بر هیچ کس پوشیده نیست، رسانه‌ها علی رغم اینکه مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق می‌کنند باید مسئولان و تولیدکنندگان را نیز به مشارکت جدی فرابخوانند.

وی بیان کرد: لازمه اینکه اقتصاد و اشتغال کشور به یک سرانجامی برسد حمایت از کالای ایرانی است، حمایت مردم از کالای ایرانی این است که وقتی کالای ایرانی باکیفیت در بازار وجود دارد سراغ کالای خارجی نروند و این بازار بزرگ 80 میلیونی را در اختیار کشورهای دیگر نگذارند.

جعفری با اشاره به اینکه وظایف دولت در این زمینه بسیار است گفت: دولتمردان باید به توانایی کشورمان در تولید کالا ایمان و اعتقاد داشته باشند و در این راستا از تولید کنندگان به نحو مطلوب حمایت کنند.

وی با تأکید به اینکه دولتمردان باید باور داشته باشند که راهی برای اقتصاد کشور جز حمایت از تولید ملی نیست خاطرنشان کرد: چنین باوری است که عمل در این راستا را به‌وجود می‌آورد و انتخاب مدیران را نیز بر اساس این تفکر شکل می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان تصریح کرد: وظیفه سنگینی که رسانه‌ها در این راستا دارند این است که عملکرد مدیران و مسئولان را در حمایت از کالای ایرانی مطالبه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه جدی و مؤثر با قاچاق کالا باید صورت بگیرد گفت: ممنوعیت عملی استفاده محصولات خارجی در دستگاه‌های دولتی نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جعفری در پایان با بیان اینکه موضوع بعدی در حمایت از تولید داخلی معافیت یا تخفیف‌های ویژه مالیاتی برای تولید کنندگان داخلی است ابراز کرد: مقدار مالیاتی که وارد کننده می‌پردازد باید بیشتر از مقداری باشد که تولید کننده می‌پردازد و این برخلاف رویه‌ای است که اکنون جاری است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر