logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۶۸۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

9 هزار چاه‌ غیرمجاز در استان زنجان وجود دارد/ هیچ مدیریتی از برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز انجام نمی‌شود

9-هزار-چاه‌-غیرمجاز-در-استان-زنجان-وجود-دارد-هیچ-مدیریتی-از-برداشت-آب-از-چاه‌های-غیرمجاز-انجام-نمی‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان گفت: 9 هزار چاه‌ غیرمجاز در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; حسین جعفری شامگاه یکشنبه در سومین جلسه اقتصادی با اشاره به اینکه نزدیک به نیمی از تولیدات بخش کشاورزی استان هیچ گونه کنترلی نداریم افزود: به دلخواه هر چیزی که دوست دارند می‌کارند نه به توصیه‌های جهاد کشاورزی گوش می‌دهند و نه از آبیاری تحت فشار استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان زنجان 7 هزار چاه غیرمجاز ثبت شده وجود دارد گفت: با مجموع چاه‌های غیرمجاز ثبت نشده در سطح استان 9 هزار چاه غیر‌مجاز وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه هیچ گونه مدیریتی در برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز انجام نمی‌شود ابراز کرد: باید در بخش براشت‌های غیرمجاز از چاه‌ها تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه اصلاح سیستم آبیاری در بخش کشاورزی عنوان کرد: در سال گذشته حدود 8 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند و بخشی نیز در دست اقدام است.

جعفری بیان کرد: در بحث اصلاح باغات و ترکیب کشت محصولات مختلف و در حوزه‌ استفاده از محصولاتی که نیاز به آبیاری کمتری دارند گام‌های خوبی در سطح استان برداشته شده است.

وی با اشاره به وضعیت تولیدات کشاورزی در سطح کشور افزود: تراز محصولات کشاورزی در سطح کشور منفی است و نه تنها مازاد نداریم بلکه سه میلیارد تومان وارات در بخش کشارزی انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه عمده محصولات که در مرغداریها مصرف می‌شود و محصولاتی از قبیل ذرت و سویا وارداتی هستند گفت: در مقابل بخشی از محصولات مانند پسته و زعفران تولیدی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی ابراز کرد: ما در تولید محصولات کشاورزی مازاد تولید نداریم و در این راستا نیز کمبود‌هایی داریم.

جعفری به اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان در دو سال گذشته 31.6 درصد بود که این امر به 33 درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: این افزایش میزان اشتغال در بخش کشاورزی نشان می‌دهد که ما در سایر بخش‌ها ناکارآمد بودیم و مردم به اجبار به سمت کشاورزی روی آوردند.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت آب منطقه حل همه مشکلات با کاهش 10 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد: در حالی که 40 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی در استان زنجان به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

وی ابراز کرد: همان 10 درصد کاهش مصرف بخش کشاورزی با جلوگیری از برداشت غیرمجاز‌ها قابل حل خواهد بود.

جعفری ابراز کرد: فشار آوردن بر کشاورزانی که به صورت مجاز از آبهای زیر زمینی استفاده می‌کنند در برابر برداشت‌های غیر مجاز کار صحیحی نیست.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر