logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۶۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

بیش از 20 هزار نفر کارگر فصلی و ساختمانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

بیش-از-20-هزار-نفر-کارگر-فصلی-و-ساختمانی-زیر-پوشش-بیمه-تامین-اجتماعی-قرار-گرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به ساماندهی کارگران فصلی در استان زنجان گفت: با ساماندهی کارگران فصلی بیش از 20 هزار نفر کارگر فصلی و ساختمانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش موج رسا; محمد رضا یوسفی امروز در بیست و نهمین جشنواره امتنان از الگوهای برتر جامعه کار و تولید و دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان زنجان اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی کارگران علاوه بر بیمه مسئولیت مشکل بیمه تامین اجتماعی کارگران فصلی و ساختمانی نیز برطرف شده و در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر کارگر فصلی و ساختمانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حوادث ناشی از کار در استان زنجان کاهش چشمگیری داشته است ابراز کرد: مشکل بیمه کارگران از طریق انعقاد تفاهم‌نامه بین شرکت تعاونی کارگران فصلی و ساختمانی برطرف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان راه اندازی شرکتهای تعاونی در راستای توسعه اشتغال پایدار را مهم خواند و افزود: از طریق این تعاونی‌ها بازارچه‌های محلی مستقر شدند که فرصت مناسب برای عرضه محصولات خانگی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: اقدامات نوید بخشی در بخش تعاون برای کارگران ساختمانی انجام شده است و این قشر با پرداخت هزینه ناچیز از بیمه مسئولیت بهره‌مند می‌شوند.

یوسفی افزود: در حال حاضر چنانچه کارگران در محل کار خود در اثر حادثه دچار نقص عضو شده یا جان خود را از دست دهند خانواده آنها از حمایت‌های بیمه عمر و حوادث کار برخوردار می‌شوند در حالی که پیش از این به دلیل مسائل مالی امکان پرداخت هزینه‌های درمانی و دیه کارگران و نیز حمایت‌های لازم برای کارفرمایان وجود نداشت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر