logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۶۸۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش و پرورش استان زنجان سال پرچالشی را پیش رو دارد/ از کمبود معلم تا نبود فضای آموزشی

آموزش-و-پرورش-استان-زنجان-سال-پرچالشی-را-پیش-رو-دارد-از-کمبود-معلم-تا-نبود-فضای-آموزشی

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش استان زنجان سال پرچالشی را پیش رو دارد.

یعقوبعلی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کمبود معلم در استان زنجان اظهار کرد: کمبود نیرو در کشور و به تبع آن در استان زنجان به دلیل استقرار پایه دوازدهم و افزایش ساعات درسی آن و سه ساله شدن هنرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه بازنشستگی معلمان نیز در کمبود نیرو موثر بوده است، ابراز کرد: آموزش و پرورش استان زنجان برای جبران نیروی انسانی خود به حدود1850 نیرو نیازمند است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی 107 کلاس به کلاسهای ما اضافه شده است، خاطرنشان کرد: ما برای این کلاسها نیازمند 107 نیرو در مقطع ابتدایی هستیم.

وی گفت: دانشگاه‌هایی که در بحث تربیت معلم فعالیت دارند، پاسخگوی نیاز استان نیستند و تاثیر اندکی بر جبران این کمبودها دارند.

عبادی با بیان اینکه مجبوریم مانند سالهای گذشته اضافه‌کاری بیشتری به معلمان فعلی بدهیم و یا از حق‌التدریسی‌های آزاد استفاده کنیم، عنوان کرد: در همه شهرستانها استان با کمبود معلم روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث فیزیکی نیز با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم، افزود: برای امسال با کمبود بیش از 400 کلاس روبرو هستیم که ما را با مشکل جدی روبرو کرده است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سال تحصیلی آینده استان را دچار چالش جدی خواهد کرد، ادامه داد: باید اینطور گفت که سال تحصیلی پرچالشی را پیش رو داریم یعنی نقل و انتقالات، بازنشتگی‌ها و حق‌التدریسی‌ها تابع این وضعیت خواهد بود.

وی بیان کرد: عدد و رقمی که ما برای حق‌التدریسی‌ها پیش‌بینی می‌کنیم تمام اعتبارات جاری آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر