logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵
[ شناسه خبر : ۶۸۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان خبرداد

زنجان استان برتر در برگزاری رویدادهای بین‌المللی گردشگري / قطعی شدن حضور 17 گروه در جشنواره بین‌المللی غذای اکو

زنجان-استان-برتر-در-برگزاری-رویدادهای-بین‌المللی-گردشگري-قطعی-شدن-حضور-17-گروه-در-جشنواره-بین‌المللی-غذای-اکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، گفت:زنجان به‌عنوان استان برتر در زمینه برگزاری رویدادهای بین‌المللی گردشگري شناخته شده است.

 یحیی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم به صورت مشترک و هم‌زمان با جشنواره آش ایرانی در زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین و سومین دوره جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم به صورت جداگانه و با حضور مهمانان خارجی برگزار و مورد استقبال علاقه‌مندان به این جشنواره قرار گرفت،افزود: این جشنواره نیز مانند جشنواره آش جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان به‌عنوان استان برتر در زمینه برگزاری رویدادهای بین‌المللی گردشگري شناخته شده است، تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو در زنجان اتخاذ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره طی روزهای 11 تا 13 اردیبهشت‌ماه به میزبانی زنجان برگزار می شود، افزود:یکی از شرایط ویژه این جشنواره ارائه غذاهای سنتی شناسنامه دار برای شرکت کنندگان است.

رحمتی با اشاره به حضور پنج استان برای ارائه غذاهای سنتی در این جشنواره،بیان داشت: در کنار برگزاری جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، شاهد برپایی صنایع‌دستی و محصولات مرتبط با آشپزخانه و حوزه غذا خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان زنجان رتبه اول تولیدات صنایع‌دستی فلزی را در سطح کشور دارد، برگزاری نمایشگاه جنبی به‌ویژه در زمینه تولیدات ظروف می‌تواند توانمندی‌های صنایع‌دستی زنجان را در این حوزه بیش از پیش نمایان کرده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد که بی‌شک استقبال از این نمایشگاه نیز پرشور خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت:هدف اصلی برگزاری این جشنواره تبدیل زنجان قطب غذایی به‌عنوان یک جاذبه گردشگری محسوب می شود.

 رحمتی خاطرنشان کرد: زنجان این تجربه بزرگ و موفق را در جشنواره آش که در سطح ملی برگزار می‌شود، به دست آورد و امروز جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، پا را فراتر گذاشته و قصد دارد این نوع گردشگری را در سطح جوامع بین‌المللی در كشور مطرح کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر