logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵
[ شناسه خبر : ۶۷۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

ملت بی ریشه هویت خود را از دست می دهد/15 خرداد سرآغاز انقلاب اسلامی

ملت-بی-ریشه-هویت-خود-را-از-دست-می-دهد-15-خرداد-سرآغاز-انقلاب-اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: ملتی که از ریشه خود بی اطلاع باشد خیلی زود هویت خود را از دست می دهد.

به گزارش موج رسا;آیت الله شیخ علی خاتمی امام جمعه زنجان در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)،قیام ۱۵ خرداد و روز جهانی قدس برضرورت برگزاری باشکوه مراسم های ۱۴ و ۱۵ خرداد تاکید کرد و گفت: همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس باید با شکوه برگزار شود.

وی با اشاره به دعوت سخنران 14 خرداد از سوی دفتر امام جمعه زنجان، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری باشکوه ایام ارتحال امام خمینی (ره) انجام شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب از محتوای غنی دو موضوع 14 و 15 خرداد بی خبر هستند،افزود: باید این نسل را با ریشه های انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: ملتی که از ریشه خود بی اطلاع باشد خیلی زود هویت خود را از دست می دهد اما ملتی که احساس هویت کرده و به ریشه خود آگاه باشد، احساس قدرت می کند.

آیت الله خاتمی 15 خرداد را سرآغاز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: برای آزادی و حریت یک کشور باید در برابر دیکتاتوری،استعمارگری و استبداد ایستاد.

وی با بیان اینکه مانایی انقلاب اسلامی پس از چهل سال به دلیل توجه به ریشه تاریخی است، افزود: انقلاب اسلامی با  شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی با استبداد،استعمارگر و دیکتاتوری جنگید و نتیجه آن استقلال نظام اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان برضرورت تبیین نقش رهبری در هدایت جامعه، نقش دین،رهبری و مردم در پیدایش انقلاب و علل شکست استبداد و استمعار در بین جوانان تاکید کرد و گفت:مبلغین مراسم های شب قدر را که با ایام 14 و 15 خرداد تقارن دارد بهترین فرصت برای تببین نقش رهبری در دوران غیبت و نقش امام خمینی (ره) در قیام ۱۵ خراد قرار دهند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: ضروری است در همه مساجد سخنرانی ها و مداحی ها حول محور امام و رهبری و ۱۵ خراد باشد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ۱۴ خراد در امامزاده سید ابراهیم و ۱۵ خرداد در مساجد استان، ادامه داد: اعزام مبلغ به مراکز بخش ها و شهرها و روستاها نیز مورد توجه باشد.

امام جمعه با اشاره به شرایط اجتماعی امروز جامعه و عدم انتقال مناسب دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان، خاطرنشان کرد: باید با زبان جوانان با این قشر صحبت شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه ما مسئول در برابر جوانان مسئول هستیم، افزود:باید فرهنگ و برکات انقلاب اسلامی با زبان جوانان به این قشر منتقل شود که هر کس ضروری است حد توان خود در این زمینه فعالیت کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه جوانان در برابر نصیحت و موعظه مقاوم هستند و رد می کنند،ادامه داد: باید با زبان علمی و رفاقت آرام آرام آثار و برکات انقلاب را به جوانان تبیین کرد.

وی تصریح کرد: به امام خمینی (ره) و 15 خرداد مدیون هستیم همانگونه که نسبت به 19 و 21 رمضان مدیون هستیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امسال مراسم های 14 و 15 خرداد به صورت برجسته برگزار می شود، ادامه داد: تقارن با ایام لیالی قدر موجب برجستگی برنامه ها می شود.

نماینده حسینیه اعظم زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان روز ۱۴ خرداد برگزار می شود.

وی گفت: این مراسم از ساعت ۱۱ صبح از محل حسینیه اعظم زنجان آغاز و تا امامزاده سید ابراهیم (ه) ادامه دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر