logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۶۷۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی برداشت 80 هزار تن سیر از مزارع طارم/ بازار روسيه، آذربايجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد صادراتی سیر استان زنجان

پیش‌بینی-برداشت-80-هزار-تن-سیر-از-مزارع-طارم-بازار-روسيه،-آذربايجان-و-کشورهای-حاشیه-خلیج-فارس-مقصد-صادراتی-سیر-استان-زنجان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برداشت محصول سیر در شهرستان طارم در چند روز آینده آغاز می‌شود گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده 80 هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت می‌شود.

عبداالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شهرستان طارم در شمال استان زنجان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید کننده سیر در کشورمان مطرح است، اظهار کرد: سیر تولیدی در این شهرستان به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند که نقش معجزه آسایی در سلامت انسان و پیشگیری از انواع بیماری های قلبی و عروقی و عفونت ها دارد، به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه از کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزان طارمی در چند روز آینده سیر کشت شده را از مزارع برداشت می‌کنند بیان کرد: سیر صورتی، سیر قرمز و آذرشهر عمده ارقام سیر تولیدی در استان زنجان است.

جعفری سطح زیر کشت سیر در شهرستان طارم را یک هزار و 900 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، کشاورزان طارمی امسال از 10 اردیبهشت ماه جاری کار برداشت بالغ بر 80 هزار تن سیر از سطح مزارع خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیر طارم به دلیل کیفیت مطلوب مشتریان ثابت خود را دارد، عنوان کرد: همه ساله بخش قابل توجهی از سیر تولیدی شهرستان طارم علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای مختلف از جمله روسيه، آذربايجان و همچنين كشور‌هاي حوزه خليج فارس صادر مي‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به درج اطلاعات مربوط به تولید کنندگان عمده سیر طارم در پورتال این سازمان به آدرس http://agrizanjan.ir بیان کرد: با توجه عرضه سیر طارم تا چند روز آینده در بازار، سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آمادگی دارد زمینه لازم برای تامین نیاز تجار، صادر کنندگان و صنایع غذایی و فرآوری در سراسر کشور را فراهم کند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر