logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
[ شناسه خبر : ۶۷۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان:

100 واحد صنایع تبدیلی در استان زنجان فعال است/ کمبود صنایع فرآوری میوه و سبزیجات در استان زنجان

100-واحد-صنایع-تبدیلی-در-استان-زنجان-فعال-است-کمبود-صنایع-فرآوری-میوه-و-سبزیجات-در-استان-زنجان

مدیر صنایع جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان در حال حاضر 100 واحد صنایع تبدیلی فعال است گفت: در برخی زمینه‌ها مانند فرآوری میوه و سبزی نیازمند استقرار صنایع جدید در استان هستیم.

بهاره دادلویی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان زنجان اظهار کرد: در بعضی از زمینه‌ها مثل روغن کشی زیتون و تولید خوراک دام وطیور و غیره در حد اشباع و در برخی زمینه‌ها مانند فرآوری میوه و سبزی نیازمند استقرار صنایع جدید در استان هستیم.

وی با اشاره به فعالیت 100 واحد صنایع تبدیلی در استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی تعداد 135 فقره پروانه  بهره‌برداری صادر شده که حدود 100 واحد از آنها بصورت فعال هستند.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پاسخ سوالی در خصوص استقرار واحدهای صنایع در کدام شهرستانها بیشتر احساس می‌شود خاطر نشان کرد: استقرار صنایع تبدیلی به چندین عامل مهم مثل میزان محصولات مازاد برنیاز‌، تراکم جمعیت شهرستان و بازار مصرف داخلی و خارجی استان بستگی دارد.

وی افزود: به طور مثال در شهرستان ماهنشان و ایجرود که به علت کمبود تنوع محصولات زراعی‌، باغی و همچنین مشکلات حمل و نقل محصولات و هزینه تمام شده آن از دلایل عدم استقبال سرمایه‌گذاری در این شهرستان‌ها است.

دادلویی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جهادکشاورزی در زمینه توسعه صنایع تبدیلی در سال جاری بیان کرد: در سال جاری با توجه به واحد‌های فعال و واحدهایی که به بهره برداری خواهند رسید در زمینه برخی محصولات که کمبود صنایع تبدیلی مورد نظر احساس ‌می‌شوند برنامه ریزی لازم انجام شده و در سال آینده هم فرآوری میوه و سبزی و گوشت و احداث سرد خانه از اولویت‌های این مدیریت است.

وی همچنین در ادامه به خروج محصولات کشاورزی به صورت فله از استان زنجان بیان کرد: این امر از دغدغه‌های این مدیریت بوده و در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولین بلند پایه استان و کشور بویژه در خصوص تخصیص تسهیلات بلند مدت و کم بهره جهت تشویق به ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری هستیم.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به واحد‌های فعال در زمینه بسته بندی در استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر در استان زنجان 44 واحد در زمینه بسته بندی محصولات کشاورزی فعالیت دارند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر