logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۶۷۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

حمایت ارشاد زنجان از ناشران و نویسندگان کتاب با موضوع شعار سال/ نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها برگزار می شود

حمایت-ارشاد-زنجان-از-ناشران-و-نویسندگان-کتاب-با-موضوع-شعار-سال-نشست-شورای-فرهنگ-عمومی-در-شهرستان-ها-برگزار-می-شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق شعال سال از ناشران و نویسندگان کتاب هایی با موضوع حمایت از کالای ایرانی حمایت کند.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی، در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان زنجان که با حضور دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: شورای فرهنگی عمومی هر استان با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شواری فرهنگی عمومی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی کشور انجام می شود، ادامه داد:شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی به عنوان یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطالعه، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سالانه وضع فرهنگ عمومی استان براساس شاخص های تدوین شده در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور انجام می شود.

این مسئول شناسایی و ارزیابی علمی، پیش بینی و رصد موضوعات اجتماعی و فرهنگی فراگیر استان، انجام تحقیقات مرتبط با فرهنگ عمومی استان و تجلیل و ارزیابی نتایج تحقیقات علمی را از راهکارهای مناسب برای حل مسائل فرهنگی، شناسایی، سنجش استعدادها، قابلیت ها و توانمندی های فرهنگی استان عنوان کردو افزود: بررسی و اظهار نظر نسبت به موضوعات، طرح ها و گزارش هایی که از سوی شورای فرهنگی عمومی کشور به شورای فرهنگی عمومی استان ارجاع می شود در این بخش مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی ازدیگر وظایف شواری فرهنگ عمومی استان است.

کرباسی با اشاره به اینکه تهیه و تدوین و پیشنهاد طرح های عملیاتی و کاربری برای بهبود شاخص های فرهنگ عمومی استان از دیگر برنامه ها در این زمینه است، بیان داشت: تلاش برای ایجاد همکاری، هماهنگی و همسویی بین دستگاه های دولتی و غیردولتی و مجریان فرهنگی استان در زمینه ساماندهی برنامه های فرهنگی استان در چارچوب سیاست های شورای فرهنگ عمومی محسوب می شود.

کرباسی خاطرنشان کرد: اتخاذ شیوه های تشویقی در استان به منظور شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و تدوین شیوه نامه های لازم برای ایفای وظایف از دیگر سیاست های شورای فرهنگ عمومی است.

وی نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی کشور را سومین وظیفه شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی برای اجرای مصوبات ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی کشور در استان ها و ارزیابی روند اجرای سیاست ها و برنامه های فرهنگی در استان هم در این بخش مورد پیگیری است.

این مسئول از برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان در شهرستان های تابعه خبر داد و گفت: جداولی به عنوان شرح وظایف و خدمت دستگاه های اجرایی که متولی فرهنگی در استان هستند ارائه و از نقطه نظرات افراد به این منظور بهره مند خواهیم شد.

کرباسی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از کالای ایرانی،گفت: جداولی ارائه خواهد شد تا دستگاه ها تولیدات و کالاهای فرهنگی مرتبط با دستگاه های خود را معرفی کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری شب شعر با سروده های بومی و ملی، تولید مطالب در قالب مقاله و سرمقاله با موضوع حمایت از کالای ایرانی و برگزاری نشست های مطبوعاتی با این موضوع در سال جاری مورد تاکید این نهاد است.

این مسئول از برگزاری جشنواره مطبوعات و بخش ویژه حمایت از شعار سال خبرداد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع شعار سال، تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها، حمایت از فیلم نامه ها و نمایش نامه با موضوعات بومی، برگزاری نشست با هنرمندان و تولیدات فضای مجازی از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال محسوب می شود.

کرباسی برضرورت خروج جلسات شورای فرهنگ عمومی از حالت مناسبتی و تبدیل آن به فضایی برای بررسی مسائل روزمره مردم تاکید کرد و گفت: به دنبال اصلاح اساسنامه شورای فرهنگ عمومی هستیم و تلاش خواهیم کرد با تشکیل کارگروه هایی ذیل جلسات شورای فرهنگ عمومی به ارتقاء بحث های جلسه کمک کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر