logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۶۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

گفتن سلامت زنان،سلامت خانواده شعار نیست/ توجه به بهداشت زنان موجب ثبات روانی جامعه

گفتن-سلامت-زنان،سلامت-خانواده-شعار-نیست-توجه-به-بهداشت-زنان-موجب-ثبات-روانی-جامعه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: گفتن سلامت زنان،سلامت خانواده، سلامت یک جامعه شعار نیست واقعیتی است مهم و قابل تامل.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری در نشست آموزشی با موضوع نقش ورزش و تغذیه در ارتقای سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: در دهه های اخیر سلامت اهمیت بسزایی یافته و در این میان سلامت زنان به صورت ویژه ای با  سلامت خانواده و جامعه گره خورده است.

وی افزود: در زمینه سلامت نیاز به آموزش همگانی،تغییر سبک زندگی،تغذیه،بیماری های واگیردار و غیر واگیردار و پرهیز از ریسک های گوناگون داریم.

این مسئول گفت: تن آدمی شریف است و برای این تن شریف باید احترام ویژه ای قائل بود و این امانت ازرشمند را باید حفظ کرد،مهمترین رکن حفظ سلامت پرهیز از ریسک ها و اهمیت دادن به بهداشت،امری که نیاز به توسعه آن داریم.

مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان ادامه داد: بهداشت زمانی جواب می دهد که فراگیر باشد، با توجه به تقسیم کار اجتماعی هر عضوی از جامعه نقش تامین کننده با سلامتی مردم سروکار دارد و در نقش مشتری خریدار خدمات دیگران است.

بلوری خاطرنشان کرد: به همین دلیل عدم رعایت بهداشت توسط یک یا چند نفر می تواند جامعه را با چالش های مرتبط با سلامت درگیر کند،ارزش بهداشت در نقش پیشگیرانه آن است که با هزینه کمتر از شیوع و یا  بروز بیماری های واگیر و حاد پیشگیری کرد.

وی گفت: در اطلاعات و با وجود رسانه های مختلف تصویری،صوتی، اجتماعی، مکتوب و هنری می توان به آگاهی انسان ها امیدوار بود،دانایی را توسعه داد و در مقابل پیام های منفی،انگاره های خرافی و زیاده روی های رایج ایستاد.

 این مسئول بیان داشت: اگر این آگاهی بخشی در چارچوب آموزش های برنامه ریزی شده و پر محتوا صورت گیرد،گسترش پیدا کند، اثرات ماندگاری را در ایجاد سبک زندگی خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان با بیان اینکه در سبک زندگی قدیم،کارهای جاری زنان برای تامین حرکت های فیزیکی کافی بود، افزود: امروز با تغییر در سبک زندگی، کوچک شدن خانه ها و انتقال بخش مهمی از وظایف خانه به بنگاه های خدماتی و تولیدی اوقات فراغت بیشتری حاصل شده است که می تواند صرف آموز،ورزش،حساسیت های زیست محیطی، بهداشت،حضور در نهادهای مدنی و تکاپوی اجتماعی گردد.

بلوری ادامه داد: کارگاه حاضر بخشی از کار مشترکی است که با همراهی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای برگزاری سلسله آموزش های با موضوع سلامت زن و خانواده برگزار می شود در صورتی که این برنامه با موفقیت انجام شود خواهیم توانست آموزش ها، در این بخش را گسترش داده تا با توسعه آموزش از مشکلات و نگرانی ها مردم کاسته شود.

وی افزود: واقعیت این است که درصد پایینی از مردم در معرض بیماری های سخت قرار دارند،اما عدم آگاهی و استرس های ناشی از آن به همراه تبلیغات منفی ذهن انسان را آزار می دهد و اگر بتوانیم این نوع آموزش ها را توسعه دهیم و مردم به جای توجه به هیاهو و درگیرشدن با استرس و انتقال نگرانی،نسبت به پیشگیری اقدام کنند،ریسک اجتماعی کاهش می یابد.

این مسئول با بیان اینکه جامعه مخاطبین ما زنان و خانواده هستند و زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، افزود: گفتن سلامت زنان،سلامت خانواده، سلامت یک جامعه شعار نیست واقعیتی است مهم و قابل تامل.

 مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان  خاطرنشان کرد: بررسی های مقدماتی نشان می دهد چنانچه این امر با پوشش کافی انجام می گیرد،هزینه های فرد- خانواده- بیمه،دستگاه دولتی و کل نهاد حکومتی در این زمینه بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و در ثبات روانی جامعه،تثبیت خانواده، شغل و کسب و کار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر