logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۶۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از طریق مراکز نیکوکاری انجام شد؛

کمک 7 میلیارد و 700 میلیون تومانی خیران زنجانی به نیازمندان

کمک-7-میلیارد-و-700-میلیون-تومانی-خیران-زنجانی-به-نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: خیران زنجانی بیش از هفت میلیارد و هفتصد میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته کمک کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری با بیان اینکه مراکز نیکوکاری نماد همدلی و انسجام در حوزه رسیدگی به نیازمندان بوده و کارهای خیر در این مراکز متبلور شده است، اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد در مراکز نیکوکاری زمینه‌سازی برای پیوند بیشتر خیران و نیازمندان با مساجد با محوریت ائمه جماعات و نگاه دینی در حوزه فقرزدایی است.

وی با اشاره به اینکه هدف کمیته امداد از ایجاد مراکز نیکوکاری در دسترس قرار دادن خدمات به نیازمندان است، افزود: از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری احیای مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف مردم در حوزه رسیدگی به نیازمندان بوده و درواقع مراکز نیکوکاری پیونددهنده نیت‌های خیرخواهانه خیران به نیاز محرومان در سطح محلات است.

صفری با تأکید بر اینکه افزایش کارایی مراکز نیکوکاری نیازمند شبکه‌سازی و خوشه سازی در حوزه کارهای خیر است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با ارتقاء کمی و کیفی کارکردهای مراکز نیکوکاری زنجیره‌ای از خدمات هدفمند و اثربخش از طریق این مراکز و با نظارت کمیته امداد به نیازمندان ارائه شود.

وی بیان کرد: از اهداف مهم دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری مردمی کردن فقرزدایی و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز به‌منظور مدیریت بهینه و هدفمند کارهای خیرخواهانه در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه از برنامه‌های مهم این نهاد در مراکز نیکوکاری در سال جاری واگذاری امور مددکاری تعدادی از پرونده‌های سالمندان به این مراکز است، گفت: در صورت آماده شدن بسترهای لازم از طریق مراکز نیکوکاری 700 پرونده مددجویی سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به این مراکز واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 19 مرکز نیکوکاری در سطح استان زنجان به‌صورت افتخاری با محوریت مساجد از طریق هیئت‌امنا و معتمدین محلات فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خیران زنجانی در قالب طرح‌های اجرایی مراکز نیکوکاری در سال گذشته بیش ازهفت میلیارد و هفتصدمیلیون تومان به اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان کمک کرده‌اند.

صفری ادامه داد: درمجموع مشارکت خیران زنجانی برای کمک به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری در سال گذشته 127 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

وی به توسعه کمی مراکز نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در سال جاری افزایش مراکز و واحدهای نیکوکاری به‌منظور ارتقاء سطح دسترسی نیازمندان به خدمات اجتماعی در محلات و توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه در سطح استان زنجان است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر