logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۶۷۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان:

تلفات برق در برخی از روستاها به 98 درصد رسید/ تیم‌های نظارت برانشعابات غیر‌مجاز برق در زنجان تشکیل می‌شود

تلفات-برق-در-برخی-از-روستاها-به-98-درصد-رسید-تیم‌های-نظارت-برانشعابات-غیر‌مجاز-برق-در-زنجان-تشکیل-می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی از روستاها انشعابات غیرمجاز منجر به افزایش تلفات برق شده است گفت: تیم‌های نظارت برانشعابات غیر‌مجاز برق در زنجان تشکیل می‌شود.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در پی نصب کنتورهای مرجع در روستاهای آلوده به انشعاب برق های غیرمجاز یا دستکاری لوازم اندازه گیری در حوزه اموربرق غرب شهرستان زنجان میزان تلفات محاسبه شده 98درصد ثبت شد.

وی تصریح کرد: این درحالیست که کوچکترین تلفات انرژی برق تاثیرات منفی و مخرب شدیدی برروی تاسیسات و شبکه های توزیع و کیفیت برق سایر مشترکین خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان ابراز کرد: کاهش تلفات‌، بالا بردن راندمان و بالا بردن بهره وری از دغدغه‌های اصلی صنعت برق در سالهای اخیر بوده به گونه‌ای که امروز شاهد برنامه ریزی گسترده برای کاهش تلفات هستیم تا گامی بلند برای عدم هدر رفت انرژی و سرمایه کشور برداریم . 

وی خاطر نشان کرد: در همین رابطه بخش قابل ملاحظه‌ای از تلفات در بخش غیر فنی است‌، یعنی حذف برق‌های غیرمجاز بیشترین تاثیر بر کاهش تلفات دارد که این شرکت با تقویت بخش بازرسی و تشکیل تیم‌های ویژه بازرسی با شدت با انشعابات غیرمجاز مقابله خواهد کرد .

علیزاده افزود: بر اساس قانون، برابر ماده 660 قانون مجازات اسلامي" افرادی که بدون پرداخت حق انشعاب، مبادرت بــه استفاده غير مجاز از آب و برق وگاز و تلفن و شبكه فاضلاب کند علاوه برجبران خسارت وارده بــه جزاي نقدي معادل دو برابر خسارت وارده محكوم خواهند شد .

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های بعمل آمده در یکی از حوزه‌های ماموریت این شرکت‌( برق غرب شهرستان زنجان) روند رو به رشد استفاده برخی روستاها از انشعاب برق‌های غیرمجاز‌، تلفات را به 98درصد رسانده  است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان افزود: این کار مشکلات عدیده‌ای در حوزه بهره برداری‌، نگهداری شبکه و سبب بروز خسارت به تاسیسات و خاموشی‌های بی‌برنامه و همچنین کاهش کیفیت برق سایر مشترکین ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: لزوم همکاری و همراهی و تلاش ایثارگرانه و جهادی مردم ، مسئولین سیاسی‌( فرمانداری و دهیاری‌ها‌)‌، انتظامی و قضایی، اصحاب رسانه و رادیو تلویزیون و مجموعه پرسنل امورهای اجرایی را می‌طلبد.

وی افزود: گفتنی است تلفات انرژی در کشورهای پیشرفته دنیا زیر4 درصد‌ بوده و در کشور ایران 10.5درصد و در شرکت توزیع برق استان زنجان که به عنوان شرکت‌های پیشرو در زمینه کاهش تلفات محسوب می‌شود 8.17 درصد است .

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر