logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۰
[ شناسه خبر : ۶۷۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل حمل و نقل جاده ای زنجان خبرداد

ثبت بیش از 14 میلیون , 500 تردد درمحورهای مواصلاتی زنجان/ بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین ثبت شد

-ثبت-بیش-از-14-میلیون-,-500-تردد-درمحورهای-مواصلاتی-زنجان-بیشترین-نرخ-جریان-تردد-در-آزادراه-زنجان-–-قزوین-ثبت-شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در نخستین ماه سال جاری 14 میلیون و 784 هزار و 617 تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده است.

 ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 68 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در فروردین ماه سال جاري تعداد 14 میلیون و 784 هزار و 617 تردد وسيله نقليه در 34 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (68 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی به اشاره به اینکه در این مدت تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 637 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 14 ام کشور را داراست،افزود:بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 751 هزار و679 تردد و محور ابهر-خرمدره با 384 هزار و 788 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 18 هزارو 632 جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: 17 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين با دو میلیون و 458 هزار و322 وسيله نقليه سنگين ثبت شده است در حالیکه میانگین کشوری 11درصد بود و استان زنجان در رتبه 6 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.

این مسئول بیان داشت: ميانگين كاركرد دستگاههاي ترددشمار در اين مدت 99 درصد بوده‌است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت را  295 وسيله نقليه در هر ساعت برشمرد و گفت: ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت 402 وسيله نقليه است، استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 18 را در كشور داراست.

دست نشان افزود: بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با  یک هزار و45 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 295 تردد در ساعت صورت گرفته است.

وی گفت: نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهاي مواصلاتي استان زنجان در اين مدت 49 وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده است. در حاليكه ميانگين كشوري اين نرخ 42 وسیله نقلیه سنگين بوده و استان زنجان رتبه 10 را در كشور داراست.

دست نشان با بیان اینکه ميانگين سرعت متوسط در كل محورهاي استان برابر با 82 كيلومتر بر ساعت بوده است،تاکید کرد: محورهاي آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز(ماهنشان– سرچم) با سرعت متوسط 98 و 97 كيلومتر بر ساعت داراي بيشترين سرعت متوسط در محورهاي مواصلاتي استان بوده اند.

وی بیان داشت: محورهای دندی - زنجان و زنجان – خرمدره با سرعت متوسط 54 و 56  كيلومتر بر ساعت کمترین سرعت متوسط را داشته اند و با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه-هاي استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می-شود جمعا 4میلیون و469 هزار و683 تردد است که حدود 64درصد از کل تردد در محورهای استان مي‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده های استان در فروردین ماه گذشته از دیدگاه آماری 4درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، 1درصد سبقت غیرمجاز و 15 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

وی گفت:ساعت اوج ترافيك در مجموع محورهاي استان بين ساعات 16 الي 19 است و اوج تخلف سرعت غيرمجاز نيز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق مي‌افتد.

این مسئول ادامه داد: كنترل موثر محورهاي مواصلاتي در ساعات اوج ترافيك و ساعات اوج تخلف در محورها سبب كاهش ريسك وقوع تصادفات در محورهاي مواصلاتي خواهد‌ شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر