logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
[ شناسه خبر : ۶۷۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان:

10 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان زنجان هستند

10-هزار-معلول-تحت-پوشش-بهزیستی-شهرستان-زنجان-هستند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان زنجان هستند گفت: ازاین تعداد 5هزار معلول تحت پوشش مرکز تامین و توسعه شهید فلاح تنها مرکز دولتی بهزیستی شهرستان زنجان هستند.

به گزارش موج رسا;  رزاق منافی با اشاره به تشکیل پرونده مددجوي اظهار کرد: پرونده مددجویان به مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی واگذار گردیده است که از 5 هزار پرونده درمرکز شهید فلاح 965 نفر مستمري بگیر و 4 هزار 138 نفر از دیگر خدمات موردي این نهاد حمایتی بهره مند می گردند. 

وي گفت: کلیه پرونده هاي توانبخشی این مرکز به صورت سالیانه توسط کارشناسان توانبخشی پایش می گردد و کمیسیون I.C.F در این شهرستان به صورت مستمر جهت تعیین شدت ونوع معلولیت برگزار می گردد.

منافی یکی از اهداف مهم بهزیستی براي افراد تحت پوشش خودرا ارائه خدمات توانبخشی ، آموزشی ، اجتماعی ، درمانی و مراقبتی برشمرد و عنوان کرد: سال گذشته نزدیک به 300 نفر از مددجویان مرکز تامین و توسعه شهید فلاح از کمک هزینه هاي درمانی به ارزش 1 میلیارد و 513 میلیون ریال بهره مند گردیدند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه کلیه پرونده هاي تشکیل شده علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه پیمنت ، در پرونده توانبخشی نیز ثبت می شود یادآور شد: کلیه مراجعین بر اساس شرایط جسمی ، روحی و بر اساس بررسی کمیسیون هاي تخصصی در بهزیستی درجه بندي شده و بر اساس نوع و شدت معلولیت صاحب پرونده می گردند و دریافت خدمات آنها بستگی به شدت نوع معلولیت آنها دارد.

وی با بیان اینکه تعداد 20 مورد ویلچر کودك و حمام و تعداد 16 مورد تشک مواج روي ویلچر به بزرگسالان طی سال گذشته توسط این شهرستان به مددجویان این مرکز واگذار شد تصریح کرد: نزدیک به 1500 مورد کمک هزینه لوازم بهداشتی ، پوشینه ، پانسمان و ...به ارزش 87 میلیون ریال به معلولان ضایعه نخاعی پرداخت شد.

منافی با اشاره به نقش کلیدي مددکاران در ارائه خدمات به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی گفت: در حال حاضر نزدیک به 120 نفر مددکار در مراکز دولتی و غیر دولتی به پرونده مددجویان رسیدگی می کنند.

وي بیان کرد: ودیعه مسکن ، مناسب سازي مسکن ، لوازم ضروري ، سرمایه کار و اشتغال ، جهیزیه و ازدواج ، مواد غذایی، پوشاك و ... از مهمترین آیتمهاي نیازمندي هاي مددجویان بهزیستی به شمار می آید.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر