logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۴
[ شناسه خبر : ۶۷۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

فعالیت 792 مزرعه پرورش ماهی در استان زنجان/ تولیدات آبزیان در استان زنجان 26 درصد افزایش یافت

فعالیت-792-مزرعه-پرورش-ماهی-در-استان-زنجان-تولیدات-آبزیان-در-استان-زنجان-26-درصد-افزایش-یافت

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به میزان تولید آبزان در استان زنجان گفت: تولیدات آبزیان در استان زنجان 26 درصد افزایش یافت.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به رشد 26 درصدی تولیدات آبزی استان زنجان اظهار کرد: 14 هزار و 612 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان تولید شد.

وی با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی از جمله انواع کپور ماهیان در استان زنجان تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار و 247 تن انواع کپور ماهی از جمله کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علفخوار در مزارع استان تولید و به بازار عرضه شد.

مدیر‌امور شیلات و آبزیان استان زنجان همچنین با اشاره به پرورش ماهی قزل آلا در این استان خاطرنشان کرد: تولید این ماهی سردآبی نیز طی سال گذشته در استان به 12 هزار و 365 تن رسید.

وی عنوان کرد: سال گذشته تولیدات آبزی استان زنجان با بیش از 14 هزار و 612 هزار تن تولید انواع ماهیان سردآبی و گرمابی نسبت به برنامه هدف گذاری شده رشد 26.2 درصدی داشته است.

حقی راد با بیان اینکه این میزان تولید در 792 مزرعه پرورش ماهی محقق شده است، آب های طبیعی و نیمه طبیعی، رودخانه‌ها و سدهای خاکی را منابع آبی مورد استفاده در تولید و پرورش آبزیان در استان زنجان برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمال غرب را دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر