logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲
[ شناسه خبر : ۶۷۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان:

پلمپ 7 باشگاه ورزشی متخلف در استان زنجان/ بیشترین تخلفات سوء مصرف مکمل‌های ورزشی زنجان در باشگاه‌های پرورش‌اندام انجام می‌شود

پلمپ-7-باشگاه-ورزشی-متخلف-در-استان-زنجان-بیشترین-تخلفات-سوء-مصرف-مکمل‌های-ورزشی-زنجان-در-باشگاه‌های-پرورش‌اندام-انجام-می‌شود-

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت باشگاه‌های استان زنجان رصد می‌شود گفت: بیشترین تخلفات ورزشی در باشگاه‌های بدنسازی به دلیل مصرف مکمل‌ها اتفاق می‌افتد.

به گزارش موج رسا; صدیقه دهنایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برخورد با باشگاه‌های متخلف در استان زنجان اظهار کرد: ستاد نظارت به صورت مستمر فعالیت باشگاه‌ها را رصد می‌کند که در سال گذشته 168 مورد بازدید از باشگاه‌ها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۱ مورد تذکر توسط ستاد نظارت بر باشگاه‌های ورزشی استان زنجان در سال گذشته انجام شد تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد اخطاریه پلمپ، ۳۰ مورد تعهد نامه کتبی از موسسین و مربیان متخلف و پلمپ 7 باشگاه ورزشی متخلف را داشتیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان با اشاره به کشف دارو‌های غیر‌مجاز از باشگاه‌های بدنسازی در سال گذشته افزود: بیش از ۷ هزار عدد قرص و کپسول غیر‌مجاز و ۱۲۶ بسته پودر بدنسازی ممنوعه و ۳۶ میلی لیتر شربت نیروزا از باشگاه‌های متخلف استان در سال ۹۶ کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر نظارت بر باشگاه‌های استان زنجان توسط مامورین ستاد نظارت به صورت نامحسوس گفت: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی اقدامات قانونی انجام می‌شود.

دهنایی ابراز کرد: بیشترین تخلفات در باشگاه‌های بدنسازی اتفاق می‌افتد و همچنین بیشترین تخلفات این رشته ورزشی در شهرستان زنجان است.

وی گفت: باشگاه‌ها بدنسازی در شهرستان خرمدره و طارم جزوه پاکترین باشگاه‌ها در این رشته ورزشی هستند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان ارائه برنامه‌های تغذیه در باشگاه‌های ورزشی را ممنوع اعلام کرد و افزود: هیچ یک از باشگاه‌هها حق ارائه برنامه‌های تغذیه‌ای را ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی و در اولین فرصت تذکر و در صورت عدم توجه به تذکرات اعلام شده باشگاه مورد نظر پلمپ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع در استان زنجان ۴۸ هزار نفر ورزشکار بیمه شده وجود دارد افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۲۴ نفر خانم و ۲۹ هزار و ۷۵۴ نفر آقا هستند.

دهنایی با اشاره به تعداد هزینه‌های درمانی پرداخت شده در سال گذشته در استان گفت: در سال گذشته ۴۷۰ نفر هزینه درمانی دریافت کردند و هزینه‌های غرامت فوت شده نیز 2 نفر بود.

وی با اشاره به پوشش پزشکی بیش از ۳۰۰ رویداد ورزشی در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ گفت: مهمترین آنها شامل پوشش پزشکی قهرمانی کشور در رشته ورزشی ووشو بود که در قالب 31 استان در زنجان برگزار شد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان زنجان پوشش پزشکی المپیاد ورزشی شمال غرب کشور که شامل رشته‌های شنا‌، بدمینتون، ووشو و جودو را از جمله اقدامات این هیئت در استان عنوان کرد و گفت: همچنین پوشش پزشکی لیگ برتر قهرمانی کبدی خواهران کشور در استان زنجان و پوشش پزشکی مسابقات بین‌المللی بدمینتون در بهمن ماه از جمله فعالیت‌های این هیئت در استان 96 است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان سال گذشته جلسات مختلفی با حضور نمایندگان ادارات مراکز بهداشت، اداره اماکن، نیروی انتظامی، معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و هیئت پزشکی به منظور ساماندهی باشگاه‌های پرورش اندام و بدنسازی و کاهش این تخلفات تشکیل شد.

دهنایی افزود: 8 مورد کارگاه آموزشی کمیته روانشناسی ویژه مربیان ورزشی، 7 مورد کارگاه آموزشی ویژه ورزشکاران، یک مورد همایش بزرگ روانشناسی باعنوان سرسختی ذهنی و روانی و موفقیت ورزشی و ۳۴ مورد نشست و جلسه آموزش اعضای کمیته در سال گذشته در زنجان تشکیل شد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز درمانی هیئت پزشکی ورزشی با حضور مسئولان استانی در سال ۹۶ گفت: مرکز فیزیوتراپی هیئت پزشکی ورزشی استان نیز تجهیز شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر