logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۶۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان:

هوای استان زنجان در 24 ساعت آینده بارانی می‌شود/ پیش‌بینی سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی در استان زنجان

هوای-استان-زنجان-در-24-ساعت-آینده-بارانی-می‌شود-پیش‌بینی-سیلابی-شدن-مسیل‌ها-و-آب‌گرفتگی-در-استان-زنجان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به بارانی شدن هوای استان زنجان گفت: با ورود سامانه جدید سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: هوای استان زنجان در 24 ساعت آینده بارانی پیش‌بینی شده و احتمال سیلابی شدن و آبگرفتگی در برخی از مناطق استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ورود این جریانات سبب وضعیت ناپایدار جوی در سطح استان شده و بارش باران در برخی از نقاط پیش‌بینی می‌شود بیان کرد: با ورود این سامانه بارش از بعد از ظهر امروز و فردا پیش‌بینی شده و این بارش‌ها با رعدوبرق و بارش تگرگ همراه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان به سایر پدیده‌های جوی استان در روزهای آینده اشاره کرد و افزود: افزایش ابر، رعدوبرق، در برخی مناطق علاوه بر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین آب‌گرفتگی در استان دور از انتظار نیست درباره خسارت ناشی از این موضوع هشدار داد و افزود: باید برای جلوگیری از خسارت ناشی از بارش باران تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سلطانی از شهروندان خواست برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای از توقف و چادر زدن در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی روز دوشنبه نیز در استان زنجان فعال است و شهروندان از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات و قرار گرفتن در مسیر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر