logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۶۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان مطرح کرد

اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار

اجرای-طرح-توانمندسازی-و-آموزش‌های-مهارتی-روستاییان-با-رویکرد-اشتغال-پایدار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار خبر داد.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در شهرستان زنجان اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در سطح شهرستان دارای 4 مرکز فعال است و عملکرد سال 1396 این اداره کل در سطح شهرستان 13679 نفر دوره معادل با یک میلیون و 999 هزار و 815 نفر ساعت بوده که 51 درصد از کل آموزش های این اداره کل در بخش شهرستان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش مراکز ثابت در سطح شهرستان 5434 نفر دوره معادل 9 میلیون و 321 هزار و 172 نفر ساعت برابر با  53%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، ابراز کرد: آموزش مراکز جوار دانشگاه در سطح شهرستان 1167 نفر دوره معادل 114961 نفر ساعت برابر با  100% از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش بخش سیار شهری در سطح شهرستان 1605 نفر دوره معادل 259768 نفر ساعت برابر با  45%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، افزود: آموزش بخش روستایی در سطح شهرستان 640 نفر دوره معادل 152094  نفر ساعت برابر با 23%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

وی با بیان اینکه آموزش پادگان در سطح شهرستان 817 نفر دوره معادل 106875  نفر ساعت برابر با 76%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، خاطرنشان کرد: آموزش زندان در سطح شهرستان 975 نفر دوره معادل 115503 نفر ساعت برابر با 77% از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

انصاری با اشاره به اینکه آموزش سکونتگاه غیررسمی در سطح شهرستان 637  نفر دوره معادل 103454  نفر ساعت برابر با 99% از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است، گفت: آموزش صنایع و صنوف در سطح شهرستان 2090 نفر دوره معادل 159455  نفر ساعت برابر با  72% عملکرد نسبت به کل عملکرد است.

وی با اشاره به خدمات مشاوره به مخاطبین آموزش‌های فنی و حرفه ای ادامه داد: مشاوره به مخاطبین به دو صورت حضوری و الکترونیکی ارائه می شود و شامل مذاکره با مشاور، بازدید از کارگاه های مرکز، اجرای تست های مشاوره ای(تست رغبت سنجی شغلی، تست شخصیت مایرز- بریگز، تست کارآفرینی و ....) و ارائه بسته های اطلاعات مشاوره(دوره های اجرائی مرکز و محتویات آن) است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: در سال 96 عملکرد مراکز آموزشی شهرستان زنجان در بخش مشاوره به مخاطبین به صورت حضوری به تعداد 4123نفر- مشاوره و در بخش مشاوره به مخاطبین به صورت الکترونیکی به تعداد 2000 نفر است.

وی با اشاره به آموزش روستایی شهرستان زنجان در سال 96 اظهار کرد: در راستای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و در نظر گرفتن محدودیت منابع و امکانات سازمان در خدمت رسانی به جوامع روستایی و لزوم ارتقای کیفیت در برنامه های آموزش روستایی، طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار با الویت مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار و تمرکز بر دهستان های هدف برنامه ریزی شده و بمنظور توانمند سازی جوامع یاد شده از طریق آموزش های فنی و حرفه ای مستمر و بهره مندی از ظرفیت های موجود و مشارکت ذی نفعان ارائه شده است که بدین منظور در سطح استان 8 دهستان در شهرستانهای استان انتخاب شدند.

انصاری با بیان اینکه برای امسال برنامه های آموزشی روستایی گروه بندی شده و آموزش‌ها در سه حوزه آموزش‌های عمومی و پایه، آموزش‌های تخصصی شغلی و آموزش‌های کسب وکار، کارآفرینی به روستائیان ارائه می‌شود، ابراز کرد: در سال 96 آموزش بخش روستایی در سطح شهرستان 640 نفر دوره معادل 152094  نفر ساعت برابر با 23%  از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

وی با اشاره به توانمندسازی حرفه ای و شغلی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه را با خطر مواجه ساخته، رشد شهرنشینی با مشكلات حاد موسوم به اسكان غير رسمي يا حاشيه نشيني، برخورد و تضاد میان هنجارها، از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد، تأثیر گروه همسال، كاهش شاخص هاي كيفيت زندگي، ازدياد بيكاري و بویژه مواد مخدر و ضرورت ارائه خدمات بازتوانی و کاهش آسیب معتادان .... توجه به آسیب های اجتماعی را امری اجتناب ناپذیر ساخته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: استراتژی مناسب برای فقرزدایی و کاهش آسیب های اجتماعی، توجه بیشتر به آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان رکن اصلی آموزش های مهارتی بوده لذا با استعانت از درگاه خداوند متعال و در راستای اجرای سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به ویژه سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی و کسب و کار و اشتغال و سایر اسناد بالادستی مرتبط و تاکید بیشتر بر آموزش های عملی به منظور افزایش سطح دانش فنی و مهارتی و صلاحیت دار نمودن شاغلین و کارجویان و ارائه خدمات بازتوانی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، اقداماتی از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی انجام شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر