logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۶۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس امور سیاسی منطقه:

حمله به سوریه نباید فتح بابی برای تجاوز به سایر کشورها شود/قانون شکنی بین المللی در حمله به سوریه

حمله-به-سوریه-نباید-فتح-بابی-برای-تجاوز-به-سایر-کشورها-شود-قانون-شکنی-بین-المللی-در-حمله-به-سوریه-

کارشناس امور سیاسی منطقه گفت:اگر با قانون شکنی های سه کشور آمریکا، فرانسه و بریتانیا برخورد نشود ممکن است در سوریه تکرار و فتح بابی برای تجاوز به سایر کشورها شود،افزود: این قانون شکنی ها تبعات خطرناکی دارد.

سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا, اظهار داشت:حمله مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیا به کشور سوریه جنایت جنگی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این سه کشور هیچ مجوزی از سازمان ها و نهادهای بین المللی برای این امر نداشتند، خاطرنشان کرد: از سازمان ملل و شورای امنیت نیز هیچ مجوزی برای حمله دریافت نشد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت:در واقع این حملات هنجار شکنی و قانون شکنی بین المللی بود که ثابت شده است.

سید افقهی با بیان اینکه اگر با چنین قانون شکنی هایی برخورد نشود ممکن است در سوریه تکرار و فتح بابی برای تجاوز به سایر کشورها شود،افزود: این قانون شکنی ها تبعات خطرناکی دارد.

وی گفت: چون این حمله با شکست مواجه شد موجب استحکام و انسجام نیروهای سوریه و همپیمانان شده و روحیه مردم را افزایش داد که بدون هیچ ترس و واهمه ای از نظام خود حمایت کردند.

این کارشناس با اشاره به اینکه آمریکا در این حمله شکست خورد و این شکست موجب استحکام جایگاه بشار اسد شد، ادامه داد: این سه کشور متجاوز فکر می کردند با حمله به سوریه می توانند معادلات میدانی را عوض کنند.

سید افقهی با اشاره به اینکه هدف این کشورها عقب نشینی  نیروهای محور بود، افزود: این در حالی است که ارتش سوریه هر جا که اراده کرده، عمل کرده و تروریست ها را شکست است.

وی با بیان اینکه اهداف تعیین شده از سوی این سه کشور محقق نشد و شکست خوردند،بیان داشت: تضعیف جایگاه بشار اسد،عقب نشینی ارتش و بازگشت تروریست ها و تغییر معادلات میدانی به عنوان اهداف این حملات،محقق نشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر