logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
[ شناسه خبر : ۶۶۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

اقدامات خوبی در استان زنجان برای شناساندن روستاهای هدف گردشگری انجام شده است

اقدامات-خوبی-در-استان-زنجان-برای-شناساندن-روستاهای-هدف-گردشگری-انجام-شده-است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: اقدامات خوبی در استان زنجان برای شناساندن روستاهای هدف گردشگری انجام شده است.

به گزارش موج رسا; مهرداد سلطانی امروز در  حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه تهیه و اجرای پروژه‌های بهسازی روستایی در استان زنجان بین معاونت عمرانی استانداری و بنیاد مسکن استان زنجان منعقد شد با تقدیر از اقدامات انجام شده در روستاهای هدف گردشگری توسط بنیاد مسکن اظهار کرد: امیدواریم اقدامات انجام شده در این روستاها منشا خیر و اشتغال و بهبود وضعیت معیشت روستاییان شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده نتیجه‌ای نخواهد داشت مگر اینکه اهالی و ساکنین این روستاها با برنامه و مدیریت واحد برای نگهداری از بافت با ارزش و فرهنگ غنی، فعالیت‌ها را ادامه دهند، به جلوگیری از انجام مداخلات در بافت با ارزش روستایی به هنگام ساخت سازها تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: علاوه بر مردم دستگاه‌هایی نظیر فرمانداری، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید بر ساخت و سازها نظارت کنند چرا که اگر ساخت و سازهای غیرمجار انجام نشود مردم بافت با ارزش حفظ شده و افزایش گردشگری و رونق اقتصادی را به همراه دارد‌.

وی بیان کرد: فرمانداری‌ها در شناساندن روستاهای هدف گردشگری با برگزاری جشنواره‌ها اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند.

سلطانی با بیان ایتکه فرماندادی‌ها باید در اجرای برنامه‌های توسعه اشتغال فراگیر از مشارکت مردمی غافل نشوند، خاطرنشان کرد: بودجه‌ریزی و هزینه کردها باید هدفمند باشد.

وی با بیان اینکه برای آبادانی و توسعه روستاها ارقام قابل توجهی هزینه می‌شود، ابراز کرد: با هدفمند کردن این هزینه‌ها بافت با ارزش روستایی حفظ و پایایی طرح‌ها تضمین می‌شود به همین دلیل باید مطالعات اولیه و امکان سنجی پیش از آغاز برنامه‌ها انجام شود.

سجاد صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلابی سلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه این اداره کل در تلاش است تا توان فنی خود را در عرصه فعالیت‌های عمرانی به کار گیرد، ابراز کرد: این اداره کل در تلاش است تا نماینده شایسته‌تر برای اجرای پروژه‌ها در سطح روستاها شهرهای استان باشد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای بهسازی بافت‌های روستایی، گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه نظارت بر فعالیت دهیاری‌ها افزایش می‌یابد تا از طریق هم‌افزایی بین دستگاه‌های مربوطه بتوان نهایت بهره را از اعتبارات ملی و استانی برد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر