logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۶۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

استان زنجان در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی جزو استان‌های نخست کشور است

استان-زنجان-در-پرداخت-تسهیلات-مقاوم‌سازی-مسکن-روستایی-جزو-استان‌های-نخست-کشور-است

استاندار زنجانگفت: استان زنجان در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی و خود اشتغالی جزو استان‌های نخست کشور است

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وافتتاح حساب 100 امام (ره) ضمن بازدید از این نهاد انقلابی و دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان با حضور در جلسه  شورای مدیران بنیاد مسکن اظهار کرد: افتتاح حساب 100 امام (ره) در راستای حمایت از محرومین، اتفاقی ماندگار و مهم در تاریخ ما به شمار می آید که این امر نشان از  رویکرد و بینش  عمیق معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

درویش امیری با اشاره به وجود نیروهای متخصص در بنیاد مسکن استان، ابراز کرد: بنیاد مسکن استان با دارا بودن صاحب نظران حوزه مهندسی، در اجرای پروژه های عمرانی ظرفیت بسیاری دارد و باید از این سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

وی به متمرکز شدن این نیروهای متخصص به اجرای پروژه های عمرانی به ویژه اجرای طرح های هادی  تأکید کرد و گفت: طرح‌های هادی به معنای رونق بخشیدن به محیط زندگی روستاهاست که خوشبختانه بنیاد مسکن استان در این زمینه موفق عمل کرده است.

استاندار زنجان کیفیت بخشیدن به محیط زندگی روستائیان را از دیگر اهداف طرح هادی روستایی دانست و خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن استان با متمرکز شدن بر اجرای طرح هادی روستایی و حمایت و تعامل ویژه با  دفتر امور روستایی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

درویش امیری همچنین بر اهمیت حفاظت از بافت معماری ارزشمند در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با حفاظت از بافت های باارزش معماری و تاریخی روستاها، می توان از فرهنگ های اصیل این مناطق نیز صیانت کرد. 

وی تصریح کرد:  اجرای بافت باارزش روستایی  با هدف گردشگری و بوم گردی اهمیت ویژه ای دارد، چرا که به فرهنگ و سنت های قدیمی رونق می بخشد و موجب تقویت اقتصاد روستایی و حضور گردشگران در  این مناطق می شود.

درویش امیری با بیان اینکه بوم گردی روستایی، موجب  افزایش گردشگران برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی روستا می شود، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت های گردشگری بالایی دارد که می توان از این ظرفیت ها برای رونق  بخشیدن به زندگی روستاییان بهره برد.

استاندار زنجان تاکید کرد: اشاعه فرهنگ غنی روستایی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مسئولین باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

درویش امیری به جذابیت زندگی در سیاه چادرعشایر برای گردشگران اشاره کرد و افزود: اشاعه فرهنگ غنی روستایی در کنار چادرهای عشایری، سبب افزایش گردشگران می شود که در این راستا بنیاد مسکن و سایر دستگاه های متولی باید زمینه و بسترهای لازم را مهیا سازند.

وی به صدور اسناد مالکیت روستاییی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن استان در راستای صدور اسناد مالکیت روستایی و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی موفق عمل کرده، به طوری که در سطح کشور نیز عملکرد مناسبی داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در جذب تسهیلات طرح رونق اقتصادی جزو چهار استان نخست کشور هستیم، ادامه داد: استان زنجان در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی و خود اشتغالی جزو استان‌های نخست کشور است.

درویش امیری یادآور شد: سال گذشته، 61 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه دهستان ها اختصاص داده شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر