logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۶۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان:

کاهش 13 درصدی مصرف نفت سفید در استان زنجان/ مصرف فرآورده‌های نفتی در استان زنجان 10 درصد افزایش یافت

کاهش-13-درصدی-مصرف-نفت-سفید-در-استان-زنجان-مصرف-فرآورده‌های-نفتی-در-استان-زنجان-10-درصد-افزایش-یافت

سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به کاهش 13 درصدی مصرف نفت سفید در استان زنجان گفت: کاهش این فرآورده به دلیل توسعه عملیات گازرسانی به روستاها بوده است.

به گزارش موج رسا; محسن شهبازی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از رشد 10 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی استان در سال 96خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف فرآورده‌های نفتی استان در سال 96 در حدود 898 میلیون و 600هزار لیتر و در مدت مشابه سال قبل 819 میلیون لیتر بوده است.

وی میزان مصرف بنزین در سال 96 را  354 میلیون و 570 هزار لیتر عنوان کرد و گفت: مصرف بنزین در سال 95، 320میلیون و 900 هزار لیتر بوده که مصرف آن در سال 96، 10 درصد افزایش یافته است.

سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به افزایش 14 درصدی مصرف نفتگاز در استان زنجان گفت: میزان مصرف نفتگاز در سال 96 در حدود 450 میلیون و 100 هزار لیتر بوده که در مدت مشابه سال 95، 395 میلیون لیتر نفتگاز در استان زنجان مصرف شده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به کاهش مصرف نفت سفید در استان زنجان تصریح کرد: مصرف نفت سفید در استان زنجان در حدود 13 درصد کاهش یافته که این روند نیز ناشی از گاز کشی بوده است.

شهبازی خاطر نشان کرد: مصرف این فرآورده در سال 96 در حدود 65 میلیون و 500 هزار لیتر بوده که در مقایسه با مصرف 75 میلیون و 580 هزار لیتری در مدت مشابه سال قبل یک روند کاهش 13 درصدی مصرف این فرآورده را شاهد هستیم.

وی همچنین با اشاره با افزایش 3 درصدی مصرف نفتکوره در استان زنجان بیان کرد:  مصرف این فرآورده در سال 95 حدود 27 میلیون و 550 هزار لیتر بود که در سال 96 با مصرف افزایش مصرف آن به حدود 28 میلیون و 460 هزار لیتر رسیده است.

سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در ادامه به مصرف 5 میلیون و 860 هزار لیتری بنزین سوپر در سال 96 اشاره کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مصرف 5 میلیون و 440 هزار لیتری در سال 95 افزایش 7 درصدی را نشان می‌‌دهد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به مصرف cng در استان زنجان در سال 96 را 146 هزار و 808 متر مکعب عنوان کرد و گفت: مصرف این فرآورده در سال 95 ، 146 هزار و 153 هزار متر مکعب بوده که با مصرف آن در استان زنجان کمتر از یک درصد افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به زحمات و تلاش‌های و ارائه خدمات شایسته مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در سال 96 خاطر نشان کرد: با توجه به اوج مصرف فرآورده در روز‌های پایانی سال 96 و با توجه به تعطیلات نوروزی مجموعه این شرکت با اهتمام ویژه مشغول به خدمات رسانی به مردم شریف بوده و هیچ مشکل و مورد خاصی در زمینه تامین و توزیع به موقع سوخت استان ایجاد نشد.

وی با اشاره به تعداد روستاهای فاقد گاز طبیعی در استان زنجان گفت: در حال حاضر در استان زنجان ۵۵۷ روستا فاقد گاز طبیعی بوده که ۱۱۷ هزار و ۱۶ مصرف‌کننده را شامل می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: ۳۵۸ روستا در ناحیه مرکزی، ۶۸ روستا در ناحیه ابهر، ۱۳۱ روستا نیز در ناحیه خدابنده فاقد گاز طبیعی هستند.

وی با اشاره به متوسط مصرف ماهانه بنزین در استان زنجان گفت: به طور متوسط ماهانه ۳۱ میلیون لیتر بنزین در استان زنجان مصرف می‌شود و مصرف این فرآورده نفتی به طور متوسط در روز یک میلیون لیتر است.

سرپرست شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان همچنین مصرف متوسطه نفتگاز غیر نیروگاهی در استان زنجان افزود: متوسط مصرف ماهانه این فرآورده ۳۹ میلیون لیتر در استان است.

وی با اشاره به تعداد جایگاه‌های فعال سوخت مایع در استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵۵ جایگاه سوخت مایع در استان زنجان وجود دارد که ۳۱ جایگاه در ناحیه مرکزی ، 17جایگاه در ناحیه ابهر و 7 جایگاه نیز در ناحیه خدابنده است.

شهبازی به افزایش ۱۱۳ درصدی مصرف سوخت هوای در استان زنجان اشاره کرد و گفت: مصرف سوخت هوایی در استان زنجان در سال ۹۶، ۹۸۸ هزار و ۲۹۷ لیتر با ۱۹۶ پرواز بود که این میزان در سال ۹۵، ۴۶۳ هزار و 331 لیتر با 117 پرواز بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر