logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۶۶۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
برنامه های فرهنگی زنجان؛

از نمایش فیلم های جشنواره رویش تا برگزاری یادواره شهید صیاد شیرازی

از-نمایش-فیلم-های-جشنواره-رویش-تا-برگزاری-یادواره-شهید-صیاد-شیرازی

برنامه های مختلف فرهنگی در استان زنجان برگزار می شود که شامل نمایش منتخبی از فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش،برگزاری یادواره شهید صیاد شیرازی و نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی، خوشنویسان و کاتبان قرآن است.

به گزارش موج رسا; مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان میثم سیفی از نمایش پنج فیلم منتخب جشنواره فیلم‌های کوتاه دینی رویش در استان زنجان خبر داد و گفت: این فیلم‌ها بمناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی نمایش داده می‌شوند.

وی افزود: فیلم های «نسبت خونی» ساخته پدرام پور‌امیری، فیلم «سه سال و سه ماه و دوروز» ساخته داود رحمانی، «چراغ‌های رابطه» ساخته مجتبی حیدری و فیلم «برای احمد» ساخته جعفر موسوی به مناسبت این هفته نمایش داده می شود.

سیفی گفت: این فیلم‌ها در دانشگاه‌های پیام نور سطح استان، جهاد دانشگاهی و برخی از مساجد روستاهای اکران می‌شوند.

 

*«یاد یاران» در روستای سارمساقلو زنجان

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری زنجان اظهار داشت: به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم (شهید سید مرتضی آوینی) شب خاطره «یاد یاران» دوران هشت سال دفاع مقدس در روستای سارمساقلو زنجان برگزار می شود.

اکبر کیانفر افزود: به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری زنجان، شب خاطره‌گویی رزمندگان دوران دفاع مقدس در روستای سارمساقلو زنجان برگزار می شود.

وی گفت: شب خاطره‌«یاد یاران» با هدف یادآوری وحدت، برادری و از خودگذشتگی رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس برگزار می شود.

کیانفر اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم (شهید سید مرتضی آوینی) و شهدا و رزمندگان روستای سارمساقلو زنجان از دیگر اهداف برگزاری مراسم شب خاطره «یاد یاران» است.

وی افزود: شب خاطره «یاد یاران» با حضور مردم و رزمندگان، جانبازان و آزادگان روستای سارمساقلو بعد از نماز مغرب و عشا، امشب در مسجد روستای سارمساقلو زنجان برگزار خواهد شد.

 

*برگزاری نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی، خوشنویسان و کاتبان قرآن

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری زنجان از گشایش نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی جمعی از خوشنویسان و کاتبان قرآن خبر داد و افزود: این نمایشگاه از شامگاه دیروز، بیستم تا بیست و چهارم فروردین ماه سال جاری در کارخانه کبریت سابق زنجان گشایش یافت.

 وی با اشاره به اینکه نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی جمعی از خوشنویسان و کاتبان قرآن با موضوع قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: این نمایشگاه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری زنجان با هدف این نمایشگاه معرفی آثار هنرمندان در این عرصه برگزار می گردد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان زنجان، گفت: هنر خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و این موضوع اهمیت و جایگاه هنرمند خوشنویس را متمایز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری منحصر به ‌فرد است، اضافه کرد: قرابت این هنر با مفاهیم دینی آن را به هنری در خدمت کلام وحی و نگاه قدسی تبدیل کرده است که بسیار معنادار است.

خدایی ادامه داد: در این نمایشگاه 40 اثر از 5 هنرمند خوشنویس و کاتب قرآنی استان در قالب سبک های  نسخ و ثلث از آثار هنرمندانی همچون «علی عبدالحسین زاده»، «عباسعلی نوری»، «سید جمال ناصری»، «مصطفی رستمی» و «سید عیسی شبیری» به نمایش گذاشته شده که از دیروز به مدت پنج روز برای علاقه مندان به هنر خوشنویسی دایر است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر