logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
[ شناسه خبر : ۶۵۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

علت فیلتر نشدن تلگرام خوش بینی بی مبنا به محصول خارجی است

-علت-فیلتر-نشدن-تلگرام-خوش-بینی-بی-مبنا-به-محصول-خارجی-است

یک کارشناس فضای مجازی گفت: سوق دادن سرمایه و تجهیزات فنی کشور به سمت پیام رسانی که از ابتدا نیزهویتش داری ابهام بود و امکان اینکه در قبال اعتمای که از طرف مردم و حاکمیت به آن می شود تعهدی را بپذیرد .

به گزارش موج رسا; هادی صرامی، کارشناس فضای مجازی و مدیر مجمع فعالان فضای مجازی با تاکید بر آسیب های پیام رسان خارجی تلگرام اظهار داشت: نرم افزار تلگرام در ابتدا کار خود را با عنوان پیام رسان شروع کرد، ولی در واقع پشت صحنه آن ابزاری بود که بتواند ارتباطات افراد یک جامعه را به داخل خود بکشد و ارتباطات را از طریق روش هایی جهت بدهد و در جهتی که طراحی شده مدیریت کند، این ارتباطات شامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می شود.

دبیر مجمع فعالان فضای مجازی در ادامه افزود: آنچه در چند وقت اخیر پررنگ تر شده این است که تلگرام فضای اجتماعی را در جهت مشخص سوق میدهد و از نظر اقتصادی نیز در سطحی دارد بروز میکند که می خواهد منافع اقتصادی خود را دنبال کند، که این منافع اقتصادی میتواند به قیمت متضرر شدن تعداد زیادی از افراد جامع شود.

صرامی با بیان اینکه جای سوال دارد که چرا وزارت ارتباطات امکاناتش را در اختیار یک پیام رسان خارجی قرارداده است گفت: علارغم هشدار افراد دلسوز و متخصصین طی چند سال گذشته وزارت ارتباطات ظرفیت ها و امکاناتی از قبیل "سی بی ان" یا شبکه ارسال محتوای خودش را در اختیار این پیام رسان قرار داده و با چه تضمین و توضیحی این کار را انجام داده است.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: سوق دادن سرمایه و تجهیزات فنی کشور به سمت پیام رسانی که از ابتدا نیز مشخصص بوده که هویتش ابهام دارد و امکان اینکه تعهد پذیر باشد در قبال اعتمادی که از طرف مردم و حاکمیت به آن می شود و جایگاهی ندارد که تعهدی را قبول کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تلگرام تا کنون فیلتر نشده است؟ اظهار داشت: متاسفانه خوش بینی بی مبنا به محصول خارجی حلقه فقود شده ای است که در خیلی از موضوعات اقتصادی نیز به آن برمی خوریم ما اعتماد بیش از حد وافراطی به نمونه های خارجی داریم  و به همان نسبت کم توجهی به توان و ظرفیت داخلی و امکاناتی که درداخل کشور وجود دارد نمونه ها و محصولات داخلی مورد بی اعتنایی و کم توجهی قرار میکیرد و نتیجه آن می شود،مانند اینکه ساختمانی بسازید در محلی که گسل زلزله وجود داشته باشد و هر لحظه امکان نابود شدن سرمایه گذاری وجود دارد.

صرامی گفت: جایگزین هرچه سریعتر یک پیام رسان داخلی این امکان را به وجود می آورد که فرصت ها از بین نرود و و تهدید ها برای کشور به وجود نمی آید.

این کارشناس فضای مجازی در پایان نیز به خطرات یک شبکه اجتماعی دیگری نیز اشاره کرد و گفت: شبکه اجتماعی اینستگرام نیز برای کاربران خود خطراتی دارد که دارد  تبدیل به یک فضای می شود که ارتباطات اجتماعی را در درون خودش باز تعریف کند و بعد به سمتی حرکت میکند که جهت دهی مورد نظر خودش را براین ارتباطات اجتماعی اعمال کند، حتی اگر این جهت دهی پیچیده و به گونه ای باشد که در کوتاه مدت محسوس نباشد ولی در بلند مدت کاملا محسوس هست و تاثیرش را میبینیم.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر