logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۶۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

اقتصاد روستاهای استان زنجان شکوفا می‌شود/ اختصاص 285 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به طرح های اشتغال روستایی

اقتصاد-روستاهای-استان-زنجان-شکوفا-می‌شود-اختصاص-285-میلیارد-تومان-تسهیلات-ارزان-قیمت-به-طرح-های-اشتغال-روستایی

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با راه اندازی کامل تعاونی های موجود و تشکیل تعاونی های جدید در سال 97 و طول برنامه ششم، اقتصاد روستاهای استان شکوفا شده و شاهد تحول چشمگیری در توسعه تولیدات و اشتغال روستایی خواهیم بود.

به گزارش موج رسا; علی پاک منش با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه، اقتصاد روستاها شکوفا می شود، اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت تدبیر و امید ، طرح روستا تعاون از اول سال 96 درروستاهای استان  اجرا گردید و در سال 97 نیز با شدت بیشتر و برنامه های فراتر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: سهمیه استان زنجان درسال 96 تشکیل و فعال سازی 48 تعاونی در روستاهای استان بود که با تلاش همکاران و حمایت های استاندار محترم، فرمانداران و بخشداران و دهیاران استان، تا پایان سال 96 تعداد 60 تعاونی جدید با ایجاد فرصت شغلی 696 نفر و 35 تعاونی راکد نیز در سطح روستاها فعال سازی شده است که جمعا زمینه و فرصت اشتغال 1321 نفر را فراهم آورده است که نسبت به برنامه 198 درصد پیشرفت برنامه داشتیم.

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیان کرد: با راه اندازی کامل این تعاونی ها و تشکیل تعاونی های جدید در سال 97 و طول برنامه ششم،  اقتصاد روستاهای استان شکوفا شده و شاهد تحول چشمگیری در توسعه  تولیدات و اشتغال روستایی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی مبلغ 285 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به طرح های اشتغال روستایی اختصاص یافته که امیدواریم بخش قابل توجهی از آن به تعاونی ها پرداخت شود.

پاک منش درصد سود این تسهیلات را شش درصد عنوان و اعلام کرد: این تسهیلات با دوره مشارکت حداکثر دوساله و دوره تنفس یکساله با اقساط حداکثر شش ساله در اختیار تعاونی های روستایی قرار میگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت توسعه اقتصاد روستایی گفت: روستاهای استان زنجان دارای ظرفیت های بالقوه در ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و صنعت گردشگری و بوم گردی و... بوده و سرمایه گذاری در آن میتواند منشا تحول در اقتصاد استان و اشتغال در استان  باشد.

وی نقش مشارکت های روستاییان را در توسعه اقتصادی بسیار مهم دانسته و اظهار کرد: توسعه اقتصاد روستایی بدون مشارکت های مردم روستاها امکان پذیر نبوده و باید مشارکت روستاییان در اجرای برنامه های اقتصادی و به ویژه برنامه های اقتصاد مقاومتی نهادینه و آموزش های لازم ارائه شود.

سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: بهترین راه برای ایجاد توسعه روستایی اجرای برنامه های اقتصاد مقامتی بوده و بهترین بستر اقتصاد مقاومتی تشکیل شرکت های تعاونی است که با مشارکت و عضویت مردم روستاهای استان و با جمع شدن سرمایه کوچک آنها تشکیل میگردد.

وی در پایان ضمن درخواست از روستاییان و دهیاران محترم برای مشارکت در طرح روستا تعاون و تشکیل تعاونی های توسعه روستایی ابراز کرد: مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان آمادگی خود را برای حضور در روستاها و تشکیل دوره های آموزشی کارآفرینی و تعاون و تشکیل شرکت های تعاونی اعلام میدارد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر