logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۶۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف استان زنجان:

طرح آرامش بهاری در 65 بقعه استان زنجان برگزار می‌شود/ عملیات اجرایی طرح جامع امامزاده سید ابرهیم(ع) زنجان سال آینده آغاز می‌شود

طرح-آرامش-بهاری-در-65-بقعه-استان-زنجان-برگزار-می‌شود-عملیات-اجرایی-طرح-جامع-امامزاده-سید-ابرهیم(ع)-زنجان-سال-آینده-آغاز-می‌شود

مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان گفت: طرح آرامش بهاری امسال در 65 بقعه استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر جنتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بحث گردشگری مذهبی مدتی است که در کشور ما جا افتاده و جایگاه خوبی را پیدا کرده است اظهار کرد: هر ساله در آستانه ایام نوروز و تعیلات عید نوروزی ویژه برنامه‌هایی در بقاع متبرکه استان زنجان به منظور ارائه خدمات و استقبال از مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف حدود هشت سال است که طرح آرامش بهاری را در سطح کشور برگزار می‌کند اظهار کرد: در قالب طرح آرامش بهاری برای مسافران نوروزی خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 65 بقه استان زنجان اجرا می‌شود افزود: برنامه‌های طرح آرامش بهاری نیز در بقاع متبرکه استان براساس سطح بندی صورت گرفته انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح آرامش بهاری برنامه‌های خاص و متنوعی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود افزود: این برنامه‌ها در برخی از امامزاده‌ها به صورت ویژه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتی اجرای بیشتر برنامه‌ها در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان را به صورت ویژه عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه‌های ویژه در مراکزی که پرجمعیت هستند و مسافران بیشتری مراجعه کرده و یا اسکان می‌یابد نیز برنامه‌ریزی شده است.

زنجان

*برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در بقاع متبرکه استان

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در بقاع متبرکه استان زنجان گفت: این مراسم در 4 بقاع شامل امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، بقعه قیدار نبی در خدابنده، امامزاده اسماعیل(ع) ابهر و امامزاده یعقوب در صائین قلعه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در کنار مراسم تحویل سال ویژه برنامه‌ای نیز به مناسبت شهادت امام هادی(ع) در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

*استقرار 60 مبلغ در خمیه‌های معرفت

وی با اشاره به فعالیت خیمه‌های معرفت در اماکن متبرکه استان گفت: 60 نفر از مبلغان در این خیمه‌ها مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام جنتی تصریح کرد: در این خیمه‌ها خدمات مشاور خانواده و وقف و ایجاد غرفه کودکان به منظور سرگرمی و خدمات‌رسانی به جوانان نوجوانان و بزرگسالان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار خمیه‌های معرفت محصولات فرهنگی به فروش می‌رسد خاطر نشان کرد: غرفه عفاف و حجاب در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مسافران نوروزی هر ساله از خیمه‌های معرفت استقبال بی‌نظیر دارند خاطر نشان کرد: کیفت برنامه‌ها و خدمات ارائه شده در خیمه‌های معرفت ارتقا یافته است.

*مسئولان استانی به توسعه گردشگری مذهبی توجه کنند

وی با تاکید بر توجه رسانه‌ها به بحث توسعه گردشگری مذهبی گفت: خیلی از کشورهای مسلمان با بحث گردشگری مذهبی بنیه اقتصادی خود را تامین می‌کنند و این امر یک منبع اقتصادی خوبی برای آنها مطرح است.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه امیدواریم در کشورها نیز بحث گردشگری مذهبی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد بیان کرد: برخی از استانها نیز در بحث گردشگری مذهبی اقدامات خوبی انجام دادند و از این پتانسیل توانستند استفاده خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی توجه ویژه به بقاع متبرکه استان داشته باشند بیان کرد: امامزادگان استان زنجان از نظر عمرانی و فرهنگی و غیره در شان و منزلتی که باید باشند نیستند.

*132 امامزاده استان زنجان در اثر بی‌توجهی مدفون هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: همانطوری که مسئولان استانی به بحث مبانی تاریخی مانند گنبد سطانیه و غیره اهمیت می‌دهند نیاز است به بقاع متبرکه نیز در توسعه بخش عمرانی، فرهنگی و غیره اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 132 امامزاده در استان زنجان در اثر بی‌توجهی مدفون هستند بیان کرد: وضعیت این امامزاده‌ها در شان استان نیست و باید همه مسئولان در جهت آبادانی آنها اقدام کنند.

زنجان

*اتمام فاز نخست طرح جامع امامزاده سید‌ابراهیم(ع) زنجان

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به طرح جامع امامزاده سید‌ابراهیم(ع) زنجان افزود: تمام کار‌های فاز نخست طرح جامع امامزاده سید ابرهیم(ع) زنجان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: تجمیع اسناد همه املاک تملیک شده در دست بررسی بوده و طرح امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان نیز در کمسیون ماده 5 مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری زنجان قول مساعد دادند که اقدامات لازم را در انجام کارهای قانونی این طرح انجام دهند و در کمترین زمان انجام در کمسیون ماده 5 مطرح کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر زنجان در این راستا همکاری خوبی با اداره اوقاف دارند افزود: بلافاصله بعد از تصویب این طرح در کمسیون ماده 5 عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح امامزاده سید ابرهیم(ع) زنجان احداث تربت خانه، مراکز تجاری به منظور درآمد زایی و ارائه خدمات بیشتر به مسافران، مباحث فرهنگی و احداث سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام جنتی خاطر نشان کرد: تا ایام تعطیلات عید امسال نیز طرح سه بعدی این بقاع متبرکه در محوطه امامزاده نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع امامزاده سید ابراهیم(ع) درمانگاه نیز ایجاد می‌شود افزود: ساختمان جدیدی که اداره اوقاف شهرستان در آن مستقر بوده درمانگاه آستان مقدس امامزاده سید‌ابراهیم(ع) زنجان می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح جامع امامزاده سید ابرهیم(ع) زنجان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات اجرایی طرح توسعه‌ این بقاع در سه ماهه نخست سال 97 آغاز می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر