logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
[ شناسه خبر : ۶۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در مراسم اختتامیه کارگاه های پیشگیری از اعتیاد دانش آموزی عنوان شد؛

55 درصد خانواده ها بعد از سه سال متوجه اعتیاد عضو خانواده می شوند/آموزش راهکار پیشگیری از اعتیاد

55-درصد-خانواده-ها-بعد-از-سه-سال-متوجه-اعتیاد-عضو-خانواده-می-شوند-آموزش-راهکار-پیشگیری-از-اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه بامواد مخدر استان زنجان گفت: 55 درصد خانواده ها بعد از دو تا سه سال متوجه اعتیاد عضو خانواده می شوند.

به گزارش موج رسا; اختتامیه کارگاه های پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه  های دانش آموزی،با همکاری وزارت کشور، ستاد مبارزه با موادمخدر،آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر برگزار شد.

این مراسم در دبیرستان دخترانه الزهراء (س) با سخنرانی شهبازی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه بامواد مخدر استان زنجان  و شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مراسم اظهار داشت: آسیب های اجتماعی بنیان خانواده را مورد هدف قرار می دهد که ضروری است همانگونه که در برابر زلزله مقاوم سازی می شود،برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی نیز پیشگیری در سرلوحه امور قرار گیرد.

وی افزود:طرح های مختلفی از جمله  دادرس و همیار امداد از سوی جمعیت هلال احمر استان در مدارس برگزار شده است که موفقیت های مطلوبی را داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر میزان در حوزه آموزش فعالیت کنیم می توانیم پیشگیری کرده و جامعه سالم را تجربه کنیم.

وی گفت: کارگاه های آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش آموزان خوابگاهی در زنجان در 10 آموزشگاه  و آموزش پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین دانش آموزان  نیز بطور جداگانه،  ظرف مدت 10روز برگزار شده است.

شهرام میرزایی خاطرنشان کرد: این کارگاه ها با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی دانش آموزان در محیط های تاثیرگذار برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این کارگاه با حضور مربیان آموزش دیده وزارت آموزش  و پرورش با همراهی و تسهیل گری مربیان برتر طرح ملی پیمان جوانان جمعیت هلال احمر استان و همکاری دانش آموزان در پست های ایمنی و سلامت مسافرین  نوروزی جمعیت هلال احمر استان زنجان برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه بامواد مخدر استان زنجان در ادامه این مراسم با تقدیر از متولیان برگزاری این کارگاه، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در بحران ها در کنار مردم است و اعتیاد هم بر اساس اعلام نهادهای بین المللی به عنوان یکی از چهار بحران محسوب می شود که جمعیت هلال احمر نیز در این راستا فعال است.

شهبازی با بیان اینکه خطر اعتیاد در حوزه آسیب های اجتماعی قابل توجه است،بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگی نقش اساسی در تعلیم و تربیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

وی گفت: برگزاری این کارگاه ها می تواند نقش اثر بخشی و تاثیرگذاری در اهداف اصلی از جمله کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی داشته باشد.

این مسئول افزود: خوشبختانه رویکرد متولیان مبارزه با مواد مخدر فرهنگی و اجتماعی است.

وی غفلت خانواده ها را یکی از دلایل اعتیاد در جامعه عنوان کرد و گفت:80 درصد افرادی که تلاش می کنند پاک شوند و به سمت بهبودی بروند، دوباره برمی گردند.

وی با بیان اینکه خانواده نقش بی بدیلی در پیشگیری اولیه از مصرف مواد مخدر دارد،افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر سیاست دولت است که اجتماعی کردن بدون حضور خانواده محقق نمی شود.

وی گفت: دانش آموزان و نوجوانان به متولیان مبارزه به مواد مخدر بیش از والدین می توانند کمک کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد:ارزیابی ها نشان می دهد 60 درصد خانواده ها با علائم آموزش های پیشگیری از اعتیاد آشنا نیستند و 55 درصد خانواده ها بعد از دو تا سه سال متوجه اعتیاد اعضای خانواده می شوند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر