logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۶۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

سهمیه حجاج ایرانی در حج ۹۷ افزایش یافت

سهمیه-حجاج-ایرانی-در-حج-۹۷-افزایش-یافت
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس از افزایش حدود 3.7 درصدی سهمیه حج 97 جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: سهمیه حج 97 ایران از 77 هزار و 900 نفر به 82 هزار و 800 نفر افزایش یافت.

به گزارش موج رسا; سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون، برنامه‌های حج 97 را تشریح و درخصوص امتیازات حج 97 نسبت به حج 96 توضیحات جامعی ارائه کرد.

نماینده مردم تهران نظم، سلامت و امنیت حج 97 را از امتیازات حج سال آینده برشمرد و با اشاره به سخنان رئیس سازمان حج و زیارت گفت: موافقتنامه حج 96 با امتیازات بیشتری برای حج 97 اجرا می‌شود. براساس این موافقتنامه تعداد روزهای حضور حجاج در شهر مدینه به شش روز افزایش یافته، تامین مواد غذایی برای حجاج ایرانی از داخل ایران انجام می‌شود، در کلیه بیمارستان‌های عربستان مترجم ایرانی به حجاج خدمات می‌دهند و کارشناسان کنسولی در دفتر حفاظت از منافع ایران در مدینه و مکه حضور می‌یابند.

به گفته ذوالقدر، مراسم برائت از مشرکین باشکوه‌تر از سال قبل برگزار خواهد شد و هیچ منعی از طرف دولت سعودی برای برگزاری این مراسم وجود نخواهد داشت. همچنین با سخت‌تر شدن شرایط پزشکی از حضور افراد ناتوان، مسن و بیماران قلبی و عروقی براساس آزمایشاتی که قبل از پرواز به عربستان انجام خواهد شد تا حد امکان از حضور این افراد به دلیل گرفتاری‌های بعدی، جلوگیری خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در عین حال از برخی مشکلات حج 97 براساس توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت سخن گفت و افزود: به دلیل تخریب بخشی از هتل‌های شهر مدینه مشکلاتی برای اسکان حجاج وجود خواهد داشت. البته طبق توضیحات طرف سعودی یک شهرک در سه کیلومتری مسجد النبی برای اسکان زائران حج در حال احداث است.

وی ادامه داد: برای برگزاری دعای کمیل طرف سعودی موافقت نکرده است.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش از بررسی مواد 9 تا 11 طرح مرمت آثار فرهنگی و تاریخی خبر داد و افزود: این مواد در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان کردند. اما رای‌گیری به صورت استمراجی انجام شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر