logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷
[ شناسه خبر : ۶۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

باید با تغییر اقلیم سازگار شد/ سد تهم وضعیت مناسبی ندارد

باید-با-تغییر-اقلیم-سازگار-شد-سد-تهم-وضعیت-مناسبی-ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به بحث تغییر اقلیم گفت: باید با تغییر اقلیم سازگار شد.

به گزارش موج رسا; علیرضا جزءقاسمی ظهر امروز در چهارمین همایش منطقه‌ای تغییر اقلیم و زمین گرمایش با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان جمعیت ۷۲۳ هزار نفری را زیر پوشش قرار داده است، اظهار کرد: تامین آب از طریق سفره‌های زیرزمینی در 116 حلقه چاه آب صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان زنجان ۳۴ درصد جمعیت زیر پوشش فاضلاب قرار دادند که از میانگین کشوری پایین‌تر است و برنامه‌ریزی شده تا جمعیت زیر پوشش فاضلاب استان زنجان افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به اینکه 63 درصد سطح استان دارای خشکسالی متوسط بوده است، عنوان کرد: ۲۷ درصد سطح استان خشکسالی شدید و 4 درصد نیز خشکسالی خفیف دارد.

جزقاسمی با ابراز ایکه فصل پاییز سال ۱۳۹۶ فصلی خشکی به لحاظ بارندگی بود، ابراز کرد: بارش‌ها در زمستان مناسب بود.

وی با بیان اینکه باید با تغییر اقلیم سازگار شد، خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته تغییر اقلیم صورت گرفته و رژیم بارشی تغییر پیدا کرده و برف تبدیل به باران شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه روان‌آب‌های ما با کاهش بارش‌های برفی کاهش پیدا کرده است، گفت: کل چاه‌های آب شرب زنجان ۴۲۵ حلقه در سال ۱۳۹۶ بوده که کل این میزان در استان ۱۶ هزار و 388 حلقه چاه است.

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید آب زنجان عدد بالایی دارد، عنوان کرد: ما نسبت به میانگین جهانی یک سوم بارش دنیا را داشتیم اما دو برابر مصرف آن‌ها آب شرب مصرف می‌کنیم.

جزءقاسمی با بیان اینکه در استان زنجان طی دو سال گذشته اصل بر مدیریت تقاضا بوده است، افزود: سد تهم وضعیت مناسبی ندارد و در تصفیه‌خانه این سد با نصف ظرفیت کار پیگیری می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر