logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۶۰۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از ابتدای امسال انجام گرفت؛

پرداخت بیش از 11.3 میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان زنجانی

پرداخت-بیش-از-11.3-میلیارد-تومان-کمک‌معیشت-به-مددجویان-زنجانی-

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 18 هزار و 741 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد مشمول دریافت خدمات کمک‌معیشت پرداختی این نهاد در استان زنجان هستند.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بر اساس نیازهای گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت ارائه می‌شود، اظهار کرد: توجه به رفع نیازهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آن‌ها به سمت توانمندسازی از اولویت‌های مهم کاری این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد به‌صورت زمان‌دار و هدفمند به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد روحیه و فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زمینه استقلال فکری ، معیشتی و خودکفایی آن‌ها را در یک بازه زمانی مشخص فراهم کنیم.

صفری ادامه داد: با رویکرد توانمندسازی سالانه 10 درصد از خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از طریق ایجاد اشتغال و مددکاری تخصصی و حقوقی ازچرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوندکه تعدادخانوارهای خارج شده از چرخه حمایت از دی ماه سال گذشته تاکنون به هزارو 95خانوار رسیده است .

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان و کاهش آمار افراد تحت حمایت ازجمله سیاست‌های مهم کمیته امداد است، گفت: تعداد خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 95 کاهش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، عنوان کرد: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، برگزاری اردوهای زیارتی ،فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی از جمله خدمات این نهاد برای کمک به حل مشکل خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت است.

وی بیان کرد: در کنار توجه به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه خدمات ضروری و موردنیاز جامعه هدف ازجمله پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به زوج‌های جوان نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، وام‌های ضروری و کارگشایی و پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان نیازمند از سرفصل‌های خدمتی این نهاد در حوزه حمایت‌های اجتماعی است.

صفری بااشاره به اینکه از مجموع خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 18 هزار و 741 خانوار از خدمات مستمر این نهاد در سطح استان بهره‌مند هستند. گفت: کمک معیشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداداستان زنجان از ابتدای سالجاری به سه برابر افزایش یافته است.که بیش از11میلیاردو300 میلیون تومان درقالب کمک‌معیشت به خانوارهای تحت حمایت مشمول دریافت این خدمت از کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال پرداخت‌شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر