logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۵۹۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

هیچ محدودیتی در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان زنجان وجود ندارد/ توسعه سیستم‌های نوین در اراضی کشاورزی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است

هیچ-محدودیتی-در-توسعه-سیستم‌های-نوین-آبیاری-در-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان-وجود-ندارد-توسعه-سیستم‌های-نوین-در-اراضی-کشاورزی-از-اولویت‌های-جهاد-کشاورزی-است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توسعه سیستم‌های نوین در اراضی کشاورزی گفت: هیچ محدودیتی در توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان زنجان وجود ندارد.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه باید از فرصت‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از منابع آبی در استان استفاده شود اظهار کرد: هفته منابع طبیعی فرصت بسیار خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ بهره برداری اصولی و حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته مبحث تولید محوری‌ترین ماموریت بخش کشاورزی بوده است در حالیکه طی سال‌های اخیر پایداری منابع مهم‌ترین دغدغه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در راستای حفاظت و پایداری منابع طبیعی آب و خاک به عنوان بستر تولید و حیات اقدامات ارزشمندی طی سال های اخیر انجام گرفته است، تصریح کرد: ایران جزو کشورهایی است که بیش ترین میزان فرسایش خاک را در دنیا دارد و این درحالیست که در کشورمان تاکنون هیچ قانونی در مورد خاک تدوین نشده بود.

وی افزود: در حال حاضر لایحه حفاظت از خاک در کشور تدوین شده و امید است با تصویب آن گامی موثر در حفظ و صیانت از این ثروت و موهبت طبیعی برداشته شود.

جعفری با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه به توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی دارد و در حال حاضر هیچ محدودیتی از این نظر در استان وجود ندارد، بیان کرد: امسال با تصمیم خوب دولت قرار شد اعتبار قابل توجهی از صندوق توسعه ملی برای گسترش عملیات آبخیزداری در کشور برداشت شود که تحولی در حوزه آبخیزداری و حفاظت از آب و خاک خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت آحاد مردم تحقق نمی یابد، خاطرنشان کرد: پروژه رفع تداخلات اراضی از جمله پروژه های سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش مشارکت مردمی در سطح روستاها به شمار می رود به طوری که تاکنون 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان تصریح کرد: در  ایجاد حساسیت و دغدغه مندی در زمینه ضرورت و اهمیت بهره برداری اصولی و حفاظت از منابع طبیعی در بین آحاد مردم چندان موفق عمل نشده و لازم است این حساسیت‌ها با استفاده از ظرفیت و توان سازمان های مردم نهاد و دانشگاه ها تقویت شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر