logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۵۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

نمایندگان سوال‌کننده از روحانی درباره مؤسسات اعتباری قانع نشدند/ گزارش رسیدگی به مشکلات مالباختگان مؤسسات اعتباری به هیئت رئیسه ارائه می‌شود

نمایندگان-سوال‌کننده-از-روحانی-درباره-مؤسسات-اعتباری-قانع-نشدند-گزارش-رسیدگی-به-مشکلات-مالباختگان-مؤسسات-اعتباری-به-هیئت-رئیسه-ارائه-می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت در خصوص موسسات مالی گفت: نمایندگان سوال‌کننده از روحانی درباره مؤسسات اعتباری قانع نشدند.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان مجلس با نمایندگان دولت(نهاوندیان، سیف، رئیس کل بانک مرکزی و کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی) در خصوص سوال از رئیس جمهور در مورد موسسات مالی اظهار کرد: امیدواریم دولت محترم در فرصت باقی مانده با جدیت تمام در رفع مشکلات مردم و به ویژه سپرده گذاران تلاش کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم پول سپرده گذاران با سود متعارف برگشت داده شود، ابراز کرد: امیدواریم قوه قضاییه نیز با عواملی که به سبب این اتفاقات و کوتاهی‌ها شده برخورد کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد امضاهای سوال از رئیس جمهور نباید کمتر از 74 امضا باشد، خاطرنشان کرد: اینکه در این یک هفته پیش رو چه اتفاقی در مجلس در این خصوص می‌افتد جای بحث دارد، یعنی آیا نمایندگان با توضیحات ارائه شده توسط نمایندگان دولت قانع شدند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه گزارشی از رسیدگی به مشکلات مالباختگان مؤسسات اعتباری غیرمجاز تهیه و به هیئت رئیسه نیز ارائه می‌شود، گفت: هیئت رئیسه نیز باید در وقت کاری پیگیر این موضوع باشد، فرض بر اینکه سوال از رئیس جمهور نیز مطرح نشود به معنای این نیست که پیگیری مسائل به عهده رئیس جمهور نیست.

وقف‌چی تصریح کرد: به طور یقین برای پیشرفت امور و به خصوص مشکلات سپرده‌گذاران اقدامات عملی باید انجام شود و این موضوع در صورتجلسه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آن تعداد از نمایندگانی که در جلسه حضور داشتند از توضیحات نمایندگان دولت قانع نشدند، عنوان کرد: نکته اینجاست شرط سوال از رئیس جمهور این است که 74 امضا تا روز باقی بماند.

نماینده مردم زنجان ادامه داد: در یک یا دو هفته آینده اگر بیش از یک چهارم نمایندگان مجلس در این خصوص باقی بمانند طرح سوال از رئیس جمهور در قوت خود باقی می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه سئوال از رئیس‌جمهور حزبی و جناحی نیست و نمایندگان از تمامی جناح‌های مجلس در این جلسه حضور داشتند، بیان کرد: ما در این جلسه گفتیم که اگر سودها در مسیر قانونی بوده، چرا پس می‌گیرید و اگر در مسیر قانونی نبوده، چرا این سودها را پرداخت کردید، اینها بحث‌های اساسی است و معتقدیم که تا زمانی که به اصل سپرده‌های مردم سود متعارف تعلق نگیرد، حتماً مسیر سوال از آقای روحانی را ادامه می‌دهیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر