logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۵۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رهبرانقلاب، در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

مردم گله مندند اما پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند/در همه‌ زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده اما در زمینه‌ عدالت باید کار کنیم

مردم-گله-مندند-اما-پای-انقلاب-و-نظام-ایستاده‌اند-در-همه‌-زمینه‌ها-پیشرفت-اتفاق-افتاده-اما-در-زمینه‌-عدالت-باید-کار-کنیم

رهبرانقلاب، امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی فرمودند: واقعاً ۲۲بهمن امسال در سرتاسر کشور، ۲۲بهمن متفاوتی بود. بعد از ۳۹سال این حرکت عظیم مردمی شبیه معجزه است.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز (یکشنبه) در سالروز قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز، مردم استان آذربایجان شرقی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

۲۲بهمن امسال در سرتاسر کشور، ۲۲بهمن متفاوتی بود/ مردم گله مندند اما پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند

رهبرانقلاب، امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی: واقعاً ۲۲بهمن امسال در سرتاسر کشور، ۲۲بهمن متفاوتی بود. بعد از ۳۹سال این حرکت عظیم مردمی شبیه معجزه است.

در هیچ جای دنیا هم، چنین چیزی وجود ندارد که بعد از قریب ۴دهه، خود مردم وارد میدان شوند، خیابان‌ها را پر کنند و خودشان شعار بدهند و حضور خود را نشان بدهند و از انقلابشان دفاع کنند؛ این در هیچ‌کدام از انقلاب‌های چندقرن اخیر وجود نداشته است، در هیچ‌جای جهان چنین چیزی نیست؛ این مخصوص ایران است.

۴۰سال است که مأمن مردم، پرچم برجسته و بلند انقلاب است؛ و این در حالی است که مردم از برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند. ما کاملاً در جریان #گله_ها و شِکوه‌های مردم هستیم. به ما هم می‌گویند و [به ما هم] منتقل می‌شود، اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم این‌جور وارد میدان می‌شوند و حرکت می‌کنند.

یک آگاهی انقلابی و کمال سیاسی در ملت ایران به وجود آمده که می‌توانند بین «نظام انقلابی امت و امامت» و «تشکیلات دیوان‌سالاری» تفکیک کنند؛ در یک‌جا انتقادی داشته باشند اما از اصل نظامی که به‌وسیله‌ی انقلاب به وجود آمده است با همه‌ی وجود دفاع کنند.

انتقاد مردم، فقط از دولت و مجلس و قوه‌ی قضائیه نیست؛ نه، ممکن است از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند اما این انتقاد منافاتی ندارد با ایستادگی پای نظام اسلامی و نظام انقلابی که با فداکاری این ملت به وجود آمده است.

در همه‌ زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده اما در زمینه‌ عدالت باید کار کنیم/  مهم‌ترین کار انقلاب: تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار

رهبر انقلاب، صبح امروز: خدمات انقلاب به ایران، خدمات بسیار زیادی است و یک فهرست طولانی در این زمینه وجود دارد؛ لکن مهم‌ترین کار اصولی انقلاب، تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار -آن‌هم با الهام از تعالیم اسلامی و قرآن- است. 

اثر مردم‌سالاری، زنده کردن استعدادها هم هست. وقتی مردم وارد میدان شدند و به آن‌ها اعتماد شد، این‌جوری می‌شود؛ حس اعتماد به‌نفس ملی در مردم زنده می‌شود، آن‌وقت در میدان‌های علمی و صنعتی پیشرفت می‌کنند، در دانش‌های نوپدید پیشرفت می‌کنند و در تأثیرگذاری سیاسی در منطقه هم پیشرفت می‌کنند. این‌ها همه ناشی از حضور مردم و تأثیرگذاری مردم بر روی حوادث کشور است. ملت عظمت پیدا می‌کند. 

نتیجه‌ مردم‌سالاری، پیشرفت کشور است. ما دهه‌ سوم انقلاب را دهه‌ی «پیشرفت و عدالت» نام‌گذاری کردیم؛ «پیشرفت» به‌معنی واقعی کلمه در کشور اتفاق افتاده است. «عدالت» را نمی‌گویم، درباره‌ی عدالت ما عقب‌مانده هستیم، خودمان اعتراف می‌کنیم. 

در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده اما در زمینه‌ی عدالت باید کار کنیم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم. درباره عدالت مشکل داریم. ان‌شاءالله با همت مردان و زنان کارآمد در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر