logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۵۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

زنجان دارای رتبه اول تولیدات فلزی کشور است/ در دهه 60، 8 هزار نفر در حوزه مسگری زنجان فعالیت داشتند

زنجان-دارای-رتبه-اول-تولیدات-فلزی-کشور-است-در-دهه-60،-8-هزار-نفر-در-حوزه-مسگری-زنجان-فعالیت-داشتند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زنجان رتبه اول تولیدات فلزی کشور در رشته های چاقو سازی، مس و ملیله دارد.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در سومین نشست تخصصی و مسابقه ملی نقش طراحی صنعتی در صنایع دستی،اظهار داشت: زنجان در زمینه صنایع دستی جزو استان های فعال در تولیدات محسوب می شود.

وی با بیان اینکه زنجان رتبه اول تولیدات فلزی کشور در رشته های چاقو سازی، مس و ملیله دارد، افزود: 46 رشته در زمینه صنایع دستی در استان زنجان فعالیت می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به تنوع تولیدات صنایع دستی در کشور، گفت: ایران در این زمینه جزو سه کشور اصلی در جهان محسوب می شود.

رحمتی بیان داشت: به این دلیل که نیاز را در محصولات جدید ایجاد نکرده و طراحی لحاظ نشده است،در حد و اندازه سه کشور اقدامات انجام نشده است.

وی با بیان اینکه زنجان دارای جایگاه ویژه ای در زمینه تولیدات ابزار آلات جنگی در گذشته بوده است، افزود: چاقوی زنجان فقط با یک کارکرد ارائه می شود در حالی که در کشورهای دیگر چندین کارکرد تعریف می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: در دهه 60 نزدیک به 8 هزار نفر در حوزه مسگری در استان زنجان فعالیت داشتند.

رحمتی ادامه داد: سال 89 تنها 18 نفر تولید کننده مس در زنجان فعالیت می کردند که با طراحی از این عدد به 750 نفر شاغل در این زمینه رسیده ایم.

وی با بیان اینکه دو کارگاه در این زمینه آماده سازی می شود، گفت: این دو کارگاه زمینه اشتغال 160 نفر را فراهم می کند.

این مسئول تصریح کرد: طراح و سازنده باید نیاز روز را تشخیص داده و با دوره تاریخی آن شناخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: باید طراحی ها و تولیدات شناسنامه عصر ما باشد.

رحمتی برضرورت هویت بخشی به زمان تاکید کرد و گفت: باید طراحی ها مطابق با نیاز و زمان باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر