logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳
[ شناسه خبر : ۵۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛

اعتراض اساتید بسیجی دانشگاه های زنجان به سخنان رئیس جمهور

اعتراض-اساتید-بسیجی-دانشگاه-های-زنجان-به-سخنان-رئیس-جمهور-

با صدور بیانیه ای  اساتید بسیجی دانشگاه های زنجان به سخنان رئیس جمهور در جشن 22 بهمن اعتراض کردند.

به گزارش موج رسا; در بیانیه اعتراض اساتید بسیجی دانشگاه های زنجان به سخنان رئیس جمهور در جشن 22 بهمن آمده است؛

بسم الله الرحمان الرحیم

هرگز مردمی را که ایمان به خدا و روز قیامت آورده‌اند چنین نخواهی یافت که دوستی با دشمنان خدا و رسول او کنند هر چند آن دشمنان پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشان آنها باشند. این مردم پایدارند که خدا بر دلهاشان نور ایمان نگاشته و به روح (قدسی) خود آنها را مؤید و منصور گردانیده و آنها را به بهشتی داخل کند که نهرها زیر درختانش جاری است و جاودان در آنجا متنعّمند، خدا از آنها خشنود و آنها هم از خدا خشنودند، اینان به حقیقت حزب خدا هستند، الا (ای اهل ایمان) بدانید که حزب خدا رستگاران عالمند (سوره مبارکه مجادله، آیه 22).

خدای منان را سپاسگزاریم که در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلام ایران شاهد سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم عزتمند کشورمان در بیعت با انقلاب در  روز 22 بهمن ماه  بودیم.

دین اسلام در تمامی ابعاد سعادت دنیوی و اخروی زندگی  انسانها را تضمین کرده است به گونه­ای است که اگر همه جانبه اجرا شود سعادت و آرامش را برای جامعه فراهم آورده و اگر همه جانبه و با تدبیر و تأمل به آن نگاه نشود جامعه دچار تزلزل و نقصان خواهد شد.

 روز گذشته به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رئیس جمهور محترم کشورمان آقای دکتر روحانی در سخنان خود نکاتی را بازگو کردند که برخی به جا و درست و برخی از این سخنان  دارای ابهام بود چرا که اگر درک صحیحی از خواسته­ها و انتظارات اصلی مردم شریف ایران فراهم بود؛ برخی از آن سخنان به گونه دیگری بیان می­شد. 

آقای روحانی با اشاره بر حمایت و کمک­های ایران از دولت­های منطقه و به ثمر نشستن این کمک­ها به مردم عراق و سوریه بیان کردند که این کمک­ها باعث شد که ملت‌های این منطقه از شر تروریست‌ها نجات پیدا کنند. ایشان در بخشی از سخنان خود بر سهل­گیری احراز صحت، سلامت و شایستگی‌ها اشاره کردند و در بخشی شهادت چند نفر بر نیک­بودن یک نفر را در خصوص خوب بودن یک فرد کافی دانستند.

اکنون پرسش اینجاست که­آیا به گفته ایشان قانون اساسی تعیین­کننده نیست؟ آیا احراز صلاحیت یک شخص برای انتخابات را بایستی قانون اساسی مشخص کند یا معیار دیگر؟ آیا معیار صلاحیت­ و احراز سلامت اشخاص بایستی احزاب باشند یا شیوه و منش درست و منطبق با اصول و آرمان­های انقلاب اسلامی افراد؟ پس چرا می­گوییم بگذاریم از همه احزاب حضور داشته باشند؟

قانون مخالف با حضور همه احزاب نیست بلکه مخالف با افرادی است که مدام در پی توطئه و فتنه­جویی علیه ملت شریف ایران و انقلاب اسلامی هستند و فرقی نمی­کند از چه حزب یا گروهی باشند.

آیا احراز سلامت بنی­صدرها برای عبرت­گرفتن کافی نیست؟ وقتی گفته می­شود به مردم اعتماد کنیم بایستی در اینجا پرسیده شود که خود جناب رئیس جمهور تا چه حد به مردم و به جوانان در عمل اعتماد کرده است. آیا واردات بی­رویه و هنگفت محصولاتی را که همین جوانان می توانند در داخل تولید کنند نشانه بی اعتمادی به جوانان نیست؟ ایشان در بخشی از سخنان خود گفتند که "قواعد سیاسی جهانی را مراعات کنیم". باید بگوییم که جناب رئیس جمهور!  چه باید کنیم؟  آیاهر جور که آن­ها قاعده چیدند ما هم طبق آن عمل کنیم؟ آیا این همه جنگ­افروزی و کشت و کشتار در منطقه ناشی قواعد سیاسی جهانی آن­ها نیست؟

آقای روحانی در صحبتهای خود گفتند "همه در کنار هم باشیم" و این سخنی کاملاً منطقی است بوده و از پایه­های استحکام نظام می­باشد بطوریکه مردم در این قریب به چهل سال با هم متحد بودند.

ایشان افزودند "مردم را راحت بگذاریم و در حریم خصوصی آنها دخالت نکنیم". این سخن رئیس جمهور با این پرسش در ذهن متبادر می­شود آیا وزارت اطلاعات که زیر مجموعه دولت است به داخل خانه سارق، مجرم و یا حتی قاتلی بدون مجوز قانونی می رود که ایشان می­گوید مردم را راحت بگذاریم.

 آیا گرانی­ها و بیکاری­هایی که ناشی از سوء مدیریت دستگاه اجرایی و اختلاس­ها و حقوق­های ناعادلانه است،به منزله دربند کردن و اسارت مردم نیست

باید رئیس جمهور نخستین فردی باشد که به شرایط معیشت و زندگی مردم پاسخگو باشد. اکنون همه مردم در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمده­اند که بگویند ما تا پای جان با انقلابمان هستیم اما این به معنای این نیست که مردم از عملکرد دستگاه اجرایی کشور شکوه و گله­ای ندارند.

 این ما مردم هستیم که باید به دولتمردان و در رأس آن به رئیس جمهور محترم بگوییم که با فراهم کردن شرایط اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات و رونق بخشیدن به بخش تولید، مردم را از بند سخت مشکلات  اقتصادی رها کنند.

بدون تردید رییس جمهور بهتر از همه می دانند که یکی از راه­های ایجاد و تقویت روحیه نشاط در بین جوانان، ایجاد زمینه اشتغال است که بدون تردید سبب تقویت روحیه امید در جوانان وخانواده های آن­ها خواهد شد. ج

جناب آقای رییس جمهور! یکی از اصلی­ترین حریم خصوصی مردم عزت، شرف و دین آن­هاست، اینکه مردم  ببینند یک عده­ای آقازاده و عده­ای از کارگزاران دولتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به اختلاس و فساد بزنند، به معنای واقعی دست­درازی و رعایت­نکردن حریم خصوصی مردم است. دولت بایستی با مدیریت درست و جلوگیری از اختلاس و فساد حریم خصوصی مردم را نگه دارد. مسلماً اسلام و انقلاب برخواسته از آن تامین کننده آرامش روانی و سعادت انسان است.

 در پایان اساتید بسیجی دانشگاههای استان زنجان ضمن آرزوی تعجیل در امر فرج قطب عالم امکان حضرت بقیة الله العظم اروحنا له الفداء و طلب سلامتی و عزت روز افزون برای نایب برحقش حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و قدردانی بیکران از حضور پرشور و شرافتمندانه مردم عزیز کشورمان، از کار گزاران این نظام مقدس به ویژه دستگاه اجرایی انتظار دارند که بیش از پیش در راستای دستیابی به ارزش­های والای انقلاب، رفع مشکلات مردم و حفظ عزت و اقتدار روزافزون ایران اسلامی گام بردارند.

ومن الله التوفیق

بیسیج اساتید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان زنجان

زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر