logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۵۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بررسی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین شهر زنجان/ خدمات تخصصی بهینه به گروه‌های هدف ارائه شود

بررسی-و-کنترل-آسیب‌های-اجتماعی-در-مناطق-حاشیه‌نشین-شهر-زنجان-خدمات-تخصصی-بهینه-به-گروه‌های-هدف-ارائه-شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بررسی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین شهر زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی در مراسم افتتاح پایگاه خدمات اجتماعی اظهار کرد: مراکز مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی، و اجتماعی از طریق کارشناسان و نیروهای تخصصی خود در جهت کاهش میزان آسیبهای اجتماعی فعالیت می‌کنند و با شناسائی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها آسیب پذیریشان را کاهش می‌دهند .

وی افزود: پایگاه‌های خدمات اجتماعی با شناسائی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها، آسیب پذیری را کاهش داده و تلاش می کند افرادی که در شهرها و روستاها در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند را شناسایی و مشکلات آنان را برطرف کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد کثیری از گروه هدف سازمان در سکونتگاههای غیر رسمی که آسیب پذیری بالاتری دارند ساکن هستند و ضروری است خدمات تخصصی بهینه به طور خاص به آنان ارائه شود، خاطرنشان کرد: این مهم در مناطق پر خطر و آسیب خیز به صورت محلی و مبتنی بر جامعه خدمات رسانی می‌کند و در صورت نیاز به ارجاع و مداخلات بیشتر به سایر واحدها و ارگانهای مربوطه ارجاع داده می‌شود.

محمدی با اشاره به بررسی آسیب‌های اجتماعی 450 خانواده در منطقه اسلام آباد توانمندسازی ساکنین سکونتگاههای غیر رسمی و کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در این مناطق را از اهداف کلی آن بر شمرد و تصریح کرد: آگاهسازی گروههای هدف درجهت شناخت نیازها و مشکلات، آشنایی با منابع موجود، برنامه ریزی و اقدام در جهت رفع مشکلات جامعه مورد تاکید است.

وی یادآور شد: کودکان خیابانی، کودکان در معرض آزار یا آزار دیده، کودکان بد سرپرست، کودکان بی‌سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، بچه‌های طلاق، کودکان دارای والدین معتاد و تمامی کودکان زیر 6 سال منطقه و سایر افرادی که به نوعی با بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی روبه رو شده‌اند از گروه های هدف خدمات اجتماعی هستند.

وی گفت: دسترسی برابر به خدمات اجتماعی، گسترش روحیه خود باوری و خوداتکایی، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی، کاهش تصدی گری و ارتقاء نقش تسهیلگری دولت، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی، همکاری و هماهنگی درون بخشی و برون بخشی در ارائه خدمات، اعتماد و حساس سازی مردم و مسئولین در مناطق، بومی سازی برنامه‌ها، استفاده بهنیه از منابع مالی و بهره برداری از برنامه‌های آموزشی از سیاست‌های کلی پایگاه خدمات اجتماعی است.

در حال حاضر 2 پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان زنجان و یک پایگاه در شهرستان خرمدره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر