logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۵۵۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خبرداد

افزایش 300 هزار مترمکعبی مصرف گاز طبیعی در زنجان

افزایش-300-هزار-مترمکعبی-مصرف-گاز-طبیعی-در-زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به مصرف گاز طبیعی در استان زنجان گفت: مصرف گاز در زنجان 300 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; سعید عسگریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به علت بارش برف و سرمای هوا در این استان میزان مصرف گاز طبیعی مشترکان در روز چند روز گذشته معادل 300 هزارمترمکعب افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در این مدت مصرف گاز طبیعی مشترکان این استان بیش از 8 میلیون و 500 هزار مترمکعب ثبت شده است که باید با توجه به افزایش برودت هوا و کاهش دما بر مصرف بهینه در استان دقت شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه 85 درصد انرژی توسط بخش خانگی مصرف می‌شود، تعداد مشترکین خانگی استان را 287 هزار و 233 مشترک اعلام کرد و از همه شهروندان زنجانی تحت پوشش خدمات شرکت گاز استان خواست، دمای منازل خود را بین 18 تا 21 درجه تنظیم کنند تا منجر به صرفه جویی در مصرف این انرژی شود.

وی  با بیان اینکه مشترکین توجه داشته باشند که شعله گاز مصرفی به رنگ آبی باشد، چرا که بهترین شعله است که امکان صرفه جویی فراهم می شود؛ بیان کرد: همشهریان عزیز حتماً از سالم بودن کلاهک گاز و خروج گاز از لوله های وسایل گرمایشی اطمینان داشته باشند.

عسگریان با اشاره به اینکه شهروندان زنجانی برای جلوگیری از هدررفت انرژی نسبت به عایق‌بندی در و پنجره‌ها اقدام کنند تا سایر هم‌وطنان هم از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند، خاطر نشان کرد: البته باید اجازه داد تا هوای تازه وارد محیط محل وسایل گازسوز شده تا با کمبود اکسیژن مواجه نشد.

وی با اعلام اینکه شرکت گاز استان زنجان به 309 هزار و 231 مشترک گاز طبیعی خدمات رسانی می‌کند ابراز کرد: تلاش کنیم با رعایت الگوی مصرف و پایداری شبکه گاز در استان، هزینه کمتری را بابت گازبهاء متحمل شده و این انرژی پایان‌پذیر را برای نسل‌های بعد حفظ کنیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر