logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۵۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

مناسب‌سازی معابرشهری با سامانه معبر/ بیش از 24 هزار نفر در سامانه خدمات الکترونیکی بهزیستی استان زنجان ثبت شد

مناسب‌سازی-معابرشهری-با-سامانه-معبر-بیش-از-24-هزار-نفر-در-سامانه-خدمات-الکترونیکی-بهزیستی-استان-زنجان-ثبت-شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مناسب سازی اماکن و معابر عمومی به عنوان یکی از حقوق مسلم افراد دارای معلولیت محسوب می‌شود، گفت: سامانه معبر در دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور آماده ارائه خدمات به عموم مردم و جامعه هدف بهزیستی است.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه معبر در دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی توسط ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور و به منظور پیگیری مطالبات بحق معلولین در بحث مناسب سازی اماکن اداری و دولتی راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: مددجویان جامعه هدف و تمامی شهروندان گرامی می‌توانند با ارسال پیامک بشماره 3000012322 مشکلات مربوط به موضوع مناسب سازی را با ذکر محل( نام دستگاه اجرائی مربوطه –شهرستان و استان) به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور منعکس کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  کارشناسان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور پس از بررسی دقیق، موضوع را جهت پیگیری به کارشناسان استانی ارجاع خواهند داد.

محمدی ادامه داد: دبیرخانه های استانی حداکثر پس از 72 ساعت از دریافت پیام، موضوع را به دستگاه مربوطه از طریق مکاتبه اعلام و در صورت عدم وصول پاسخ مراتب طی دو مکاتبه با فاصله حداکثر 15روز پیگیری‌ کرده و نتیجه نهایی را به دبیرخانه ستاد بهزیستی کشور اعلام می‌کنند.

وی گفت: "سامانه معبر" به عنوان یک پل ارتباطی بهزیستی با معلولین بوده تا از این طریق شاهد تسهیل در امر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی معلولین و دریافت احقاق حقوق این قشر از جامعه باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه از ارائه خدمات الکترونیکی بهزیستی به برنامه استفاده بر خط از بانک اطلاعاتی به شرکت‌های هوایپمایی اشاره کرد و افزود: این مهم به منظور خدمات رسانی سریع و عدم نیاز به مراجعه حضوری مددجو به لحاظ کاهش هزینه، زمان، حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سامانه خدمت رسانی در بستر دولت همراه نیز از دیگر خدمات غیرحضوری بهزیستی است یادآور شد: سامانه (ussd) ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف بهزیستی بوده که مددجویان از زمان پرداخت مستمری، پیگیری درخواست مستمری، اطلاع از کسورات مستمری، تغییر شماره حساب دریافت مستمری، پیگیری وضعیت پرونده کمیسیون پزشکی، دریافت اطلاعات آخرین کمک مالی موردی مطلع می‌شوند.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه صدقات تلفنی در راستای کمک به مددجویان و اقشار آسیب پذیر با شماره گیری 38818 اشاره و تصریح کرد: بر این اساس مشترکین تلفن ثابت می توانند از طریق شماره‌گیری کمک های نقدی خود را از مبلغ یک هزار تا 10 هزار ریال به حساب مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان واریز کنند.

وی گفت: طی تماس تلفنی شخص تماس گیرنده، بطور دوره ای از فیش تلفن مشتری مبلغ صدقه کسر شده و به شماره حساب 210091434524111 مشارکتهای مردمی بهزیستی واریز می شود که در جهت حل مشکلات جامعه هدف هزینه می‌شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر 24 هزار و 381 نفر در سامانه خدمات الکترونیکی بهزیستی استان زنجان ثبت شده است که از این تعداد 7 هزار و 66 نفر مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات موردی این نهاد حمایتی بهره مند می‌شوند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر