logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۵۴۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ملت ایران با تمام وجود و با هوشیاری کامل از نظام اسلامی دفاع می‌کنند/ مردم ایران در اغتشاشات اخیر با حضور خود در صحنه دشمنان اسلام را مایوس کردند

ملت-ایران-با-تمام-وجود-و-با-هوشیاری-کامل-از-نظام-اسلامی-دفاع-می‌کنند-مردم-ایران-در-اغتشاشات-اخیر-با-حضور-خود-در-صحنه-دشمنان-اسلام-را-مایوس-کردند

امام جمعه زنجان با تاکید بر حمایت جانانه ملت ایران از انقلاب و اسلام گفت: ملت ایران با تمام وجود و با هوشیاری کامل از نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله خاتمی امروز در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در جریان حوادث اخیر فتنه‌افروزان در کشور، مسیر اعتراضات مردمی با وجود فتنه‌گران تغییر کرده که در این راستا مردم استان زنجان اولین استان در محکوم کردن این حرکات بودند که در خیابان حضور یافتند که این نشان از بصیرت‌مندی آنان دارد.

وی تصریح کرد: ۲۴ دی‌ماه یکی از روزهای به یاد ماندنی انقلاب است. در سال ۵۷ که انقلاب پیروز شد از جمله حرکاتی که موجب به لرزه درآوردن پایه‌های پهلوی شد، شهید حجت‌الاسلام نواب صفوی، واحدی و ذوالقدر و طهماسبی بودند؛ ۲۷ دی‌ماه ۶۶ ترور آیت‌الله سیدمهدی حکیم توسط رژیم بعثی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به 26 دیماه سالروز فرار شاه خائن بیان کرد: شاه وقتی می‌خواست از کشور خارج شود گفت که برای استراحت می‌رود اما می‌دانست که برگشتی در کار نیست.

وی به سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش گفت: این انقلاب حاصل تلاش هزاران نفر از مردمی است که از ظلم و جور رژیم طاغوت به تنگ آمده بودند و شهید نواب صفوی و یارانش با به ترور انقلابی حسن‌علی منصور پایه‌های رژیم ستمشاهی را به لرزه درآوردند.

خاتمی با بیان امروز حق برای ما ولی فقیه جامع الشرایط است، ابراز کرد: باید مراقب باشیم تا زمینه فتنه در جامعه فراهم نشود چرا که در فتنه تشخیص حق و باطل سخت و مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید گوش به فرمان ولی امر باشیم، تصریح کرد: وقتی که حق و باطل با در آمیزد و مخلوط شود، زمینه فتنه فراهم می‌شود.

امام جمعه زنجان بیان کرد: حضور مردم و جناح‌های سیاسی در صحنه، فتنه آشوب‌گران را محکوم کردند که جای تشکر داشت. به خصوص جریان‌های سیاسی که حضورشان در این صحنه‌ها از صبغه طولانی برخوردار بود، در این اقدام وارد عرصه شده و با مردم همراه شدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه در صحنه‌های حساس، میدان را برای سوء استفاده دشمنان و بدخواهان نظام خالی نگذاشتند، افزود: در اتفاقات اخیر نیز مردم پایتخت شور و شعور حسینی جزو اولین ها بودند که در اعتراض به اغتشاشات اخیر در خیابان‌ها حضور یافته و حمایت خود را از نظام اعلام کردند.

خاتمی با اشاره به اینکه حضور مؤثر در چنین صحنه‌هایی و سربلند بیرون آمدن از آن، نیازمند داشتن بصیرت در برهه‌های مختلف است، ادامه داد: این حضور نه تنها در راستای حمایت از نظام، بلکه پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان و بدخواهان نظام بود که بی‌شک این حضور همواره تداوم خواهد داشت و ما باید قدردان این مردم باشیم.

وی با بیان اینکه باید حق و باطل را از هم تشخیص دهیم، ادامه داد: نباید در فتنه‌ها گرفتار شویم، چرا که فتنه‌ها جامعه را به تباهی می‌کشاند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 19 دی افزود: اگر در طول زمان رهبری بخواهیم 10 خطبه محکم و قراء را از ایشان نام ببریم همین سخنان ایشان در جمع مردم قم در هفته جاری است.

وی با شاره به اینکه در فتنه اخیر گروه‌ها و احزاب به ویژه آنهایی انصاف داشتند و ولایی بودند اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند، تصریح کرد: احزابی که ریشه دینی و مذهبی داشتند و جزو احزاب قدیمی بودند در این زمینه پیش قدم بودند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فتنه اخیر نبرد ملت با افراد ضد ملت بود، گفت: در طول سال‌های پیش از انقلاب و در مبارزات مردم با رژیم ستمشاهی هرگز به پرچم ایران جسارت نشد اما در حوادث اخیر پرچم کشور عزیزمان که منقش به الله اکبر توسط عده‌ای که ضد ملت ایران هستند به آتش کشیده شد.

وی با بیان اینکه شعارها در فتنه 88 "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" بود اما در حوادث اخیر شعار فتنه گران "نه اسلام نه قرآن جانم فدای ایران" بود، ادامه داد: افرادی که چنین شعارهایی می‌دادند هیچ تعلق خاطری برای کشور نداشتند و باید به اینها گفت که در 8 سال دفاع مقدس کجا بودید.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه داعش فقط علیه ایران و برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفته و هدف آن کشورمان بود، گفت: سوریه خاکریز نخست و عراق خاکریز دوم بود تا نظام و انقلاب را از بین ببرند که به حول و قوه الهی و با تلاش دلیرمردان این خواب دشمن محقق نشد.

وی با تقدیر از مردم همیشه در صحنه استان زنجان در محکومیت اقدامات اغتشاشگران ادامه داد: مردم زنجان با محوریت هیئت‌های مذهبی اقدامات اغتشاشگران را محکوم کردند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر