logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۵۴۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پدر عکاسی نجومی ایران:

آسمان را با آلودگی های نوری از آیندگان گرفته ایم/ جهان در شب به صورت کارگاهی و نمایشگاهی در زنجان برگزار می شود

آسمان-را-با-آلودگی-های-نوری-از-آیندگان-گرفته-ایم-جهان-در-شب-به-صورت-کارگاهی-و-نمایشگاهی-در-زنجان-برگزار-می-شود

پدر عکاسی نجومی ایران گفت: آسمان را با آلودگی های نوری و صنعت از آیندگان و فرزندان خود گرفته ایم و جاذبه ای ندارد.

به گزارش موج رسا; اسدالله قمری نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین دوره کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب با همکاری خانه هنرمندان استان زنجان و دبیرخانه دایمی توان در ایران، در شهر زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در هفتمین کارگاه و نمایشگاه بین‌المللی جهان در شب از ١٦ دی ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: این کارگاه در روزهای دوم تا چهارم اسفندماه برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه عکس آسمان شب، تعدادی از کودکان به بازدید از این نمایشگاه رفته و برداشت خود از عکس‌ها را به نقاشی تبدیل می کنند.

وی با اشاره به حضور سه عکاس بین‌المللی در این کارگاه افزود: در این کارگاه عکاسان نام آشنای داخلی و خارجی همچون بابک امین تفرشی( مدیر و موسس توآن) ساکن آمریکا و عکاس نشنال جئوگرافیک، جف دای( عضو توان) از کشور چین، استفان گیزارد (عضو توآن) از کشور آلمان حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: اسدالله قمری نژاد ( پیشکسوت عکاسی نجومی کشور)، امیر حسین ابوالفتح (عضو توآن) و طاها قوچکانلو ( عکاس آسمان شب) نیز حضور خواهند داشت.

قمری نژاد با اشاره به آغاز ارسال عکس برای جشنواره عکاسی هفتمین کارگاه و نمایشگاه پروژه  "جهان در شب"  گفت: ارسال عکس رایگان بوده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دبیرخانه توآن در ایران مراجعه کنند.

وی گفت: طبق اطلاعات سایت دبیرخانه توآن، شرکت در دوره آموزشی تنها با ثبت‌نام از طریق وبسایت و واریز مبلغ به صورت آنلاین امکان پذیر بوده و شرط سنی برای شرکت‌کنندگان داشتن ١٨ سال و داشتن آشنایی با مفاهیم عکاسی پایه و آشنایی با دوربین‌های عکاسی DSLR و نحوه استفاده از آن است.

 پیشکسوت عکاسی نجومی کشور با بیان اینکه بعد از هفت دوره برگزاری کارگاه توآن هنوز نتوانسته ایم این برنامه بشناسانیم،ادامه داد:جهان در شب برنامه ای است که برای آشنایی مردم در شب در نظر گرفته شده است و عکاسان نجومی ایران و جهان در آن حضور دارند.

وی گفت:آسمان را با آلودگی های نوری و صنعت از آیندگان و فرزندان خود گرفته ایم و جاذبه ای ندارد در حالی که در قرآن کریم به تفکر در آسمان پر رمز و راز توصیه شده است.

قمری نژاد با بیان اینکه پروژه ای در سال ۲۰۰۹ رقم خورد تا بدون مرز بندی زیبایی های آسمان را به نمایش درآید، ادامه داد:عکس های این کارگراه در قالب نمایشگاه ارائه می شود ‌و جاذبه های همه کشورها و میراث گذشتگان به تصویر کشیده می شود.

وی گفت: در اطراف زنجان مکان هایی وجود دارد که هنوز استفاده نشده و می تواند به عنوان مکانی برای توریست علمی و گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

این پیشکسوت عکاسی نجومی با بیان اینکه دبیرخانه خاورمیانه ای این جشنواره در ایران مستقر است،بیان داشت: در حال حاضر تصاویر عکاسان نجومی ایران بر روی بهترین مجله های جهان درج می شود.

قمری نژاد با اشاره به اینکه امسال میهمانانی از کشورهای آمریکا،آلمان و زنجان داریم، افزود: ضروری است مردم زنجان فرزندان خود را با آسمان در شب آشنا کنند.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف در شرایط سخت،کارهای بزرگی در این زمینه انجام می شود،گفت: حتی در زمان مغول نیز در بدترین شرایط خواجه نصیرالدین طوسی رصدخانه را راه اندازی می کند که مرکز علمی برای سایر کشورها می شود.

این عکاس نجومی یادآور شد: عمق آسمان و آسمان شب بخش اصلی جشنواره بوده و بخش جنبی به جشنواره عکاسی طبیعت،جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر