logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۵۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان 31 درصد است/ محدودیت اعتباری برای تجهیز اراضی به آبیاری‌های نوین وجود ندارد

سهم-بخش-کشاورزی-از-اشتغال-استان-زنجان-31-درصد-است-محدودیت-اعتباری-برای-تجهیز-اراضی-به-آبیاری‌های-نوین-وجود-ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین گفت: محدودیت اعتباری برای تجهیز اراضی به آبیاری‌های نوین وجود ندارد.

حسین جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی اظهار کرد: استفاده بهینه و حداقلی از منابع پایه آب و خاک در کنار تولید و عملکرد بالا و حفاظت از محیط زیست را از جمله شاخص‌های انتخاب کشاورزان نمونه است.

وی ابراز کرد: در گذشته تامین امنیت غذایی مسئولیت اصلی و اساسی وزارت جهاد کشاورزی بوده است ولی هم اکنون دو ماموریت ایجاد اشتغال پایدار و تولید محصولات کیفی ضمن حفاظت از منابع پایه آب و خاک نیز به بخش کشاورزی محول شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک دولت نیز توجه جدی به این حوزه دارد به طوری که امسال100 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آب و خاک در استان زنجان تخصیص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای آبیاری‌های نوین در اراضی کشاورزی هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد، افزود: امسال 74 میلیارد تومان برای تجهیز مزارع و باغات استان به آبیاری های نوین تخصیص داده شده است.

جعفری خاطر نشان کرد: تاکنون 34 میلیارد تومان از این میزان به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی به سهم کشاورزی در اشتغال استان اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان زنجان 31 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستاها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و به همین منظور منابع اعتباری مختلفی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در نظر گرفته شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر