logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۵۴۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

244 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

244-کودک-بی‌سرپرست-و-بدسرپرست-تحت-پوشش-بهزیستی-زنجان-هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی حمایت از کودکان است، گفت: در حال حاضر نزدیک به 244 کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی در جمع خبرنگاران با بیان ایتکه کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش به صورت بی سرپرست و بد سرپرست و برخی نیز مجهول الهویه هستند، اظهار کرد: این کودکان قابل واگذاری نبوده و به دستور قاضی به این مراکز سپرده می‌شوند.

وی افزود: مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 207 کودک تحت پوشش حامی و خیرین هستند، خاطرنشان کرد: کودکانی که در خانواده ها نگهداری می شوند با استفاده از طرح حامی به خیر مورد نظر معرفی و شماره حسابی برای آنها ایجاد می شود که کمک های مالی بحساب کودکان واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح خداپسندانه معاونت مشارکت‌های مردمی مشخصات تمامی کودکان و شماره حسابی به اسم کودک ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می‌دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آنها واریز کند.

محمدی یادآور شد: در 9 ماهه امسال 170 نفر کودک که در نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی نداشته بهزیستی آنها را پذیرش کرده و ماهیانه مبلغ 3 میلیون و 500 هزار ریال بعنوان کمک هزینه رفاهی و معیشتی به حساب آنان واریز می‌کند.

وی گفت: تعداد خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی زیاد است و این نهاد حمایتی با تشکیل کمیته شبه خانواده و با اولویت در این زمینه سعی دارد کودک را به اصلح‌ترین خانواده واگذار کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بهزیستی استان زنجان دارای 4 مرکز شبانه روزی غیر دولتی کودکان و نوجوانان و  یک مرکز دولتی شیرخوارگاه و نوباوه گان دارد که تعداد 60 کودک بی سرپرست و بدسرپرست را در این مراکز نگهداری می‌کند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر