logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۵۳۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در قالب بیست و یکمین جلسه نقد کتاب؛

کتاب "دیوار" اثر ژان پل ساتر در زنجان نقد و بررسی می شود

کتاب-"دیوار"-اثر-ژان-پل-ساتر-در-زنجان-نقد-و-بررسی-می-شود

دبیر انجمن اشراق زنجان گفت: در قالب بیست و یکمین جلسه نقد کتاب؛کتاب "دیوار" اثر ژان پل ساتر در زنجان نقد و بررسی می شود.

"علی‌اصغر اوجاقلو"، دبیر انجمن اشراق زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، اظهار داشت:هفته بیست و یکم جلسات نقد و بررسی کتاب در زنجان به نقد کتاب "دیوار" اثر ژان پل ساتر می پردازد.
وی گفت: این جلسه همانند هفته های گذشته روز یکشنبه ساعت 16 در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد:دیوار یکی از بزرگترین آثار داستانی ژان پل سارتر است که مشتمل بر ۵ داستان کوتاهی است که این نویسنده در طول عمر خود نوشته است.
وی ادامه داد: این کتاب در سال ۱۹۳۹ منتشر شد و بلافاصله شهرت و موفقیتی برایش به ارمغان آورد. این داستان‌ها با زمینه هستی گرایانه خود بازتاب دهنده عقاید فلسفی سارتر در مورد تعهد و رستگاری از طریق هنر است.
دبیر انجمن اشراق زنجان افزود: ترتیب دیوار، اتاق، اروستراتوس، صمیمیت و کودکیِ یک رهبر نام دارد.  بی شک برجسته ترین داستان این مجموعه همان داستان دیوار است که نام کتاب هم از آن گرفته شد است.
گفتنی است،داستان دیوار موقعیتی را شرح می دهد که در آن سه زندانی سیاسی در زمان جنگ های داخلی اسپانیا به مرگ محکوم شده اند. دیوار به محل اعدام آن ها اشاره می کند.
هنگامی که به یکی از زندانیان به نام پابلو برای نجات جان خود پیشنهادی از طرف مامورین زندان داده می شود، او ابتدا این پیشنهاد را نمی پذیرد اما نقشه ای طرح می کند و سعی می کند آن را اجرا کند. بعد از مدتی متوجه می شود که همه چیز آن طور که او تصور کرده بوده پیش نرفته و اوضاع از کنترل او خارج شده است.//ن


انتهای پیام/

فرم ارسال نظر