logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۵۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان خبرداد

آغاز دوره امداد و کمک های اولیه اصحاب رسانه زنجان/ جای خالی تیم خبرنگاران بحران در زلزله کرمانشاه احساس می ‌شد

آغاز-دوره-امداد-و-کمک-های-اولیه-اصحاب-رسانه-زنجان-جای-خالی-تیم-خبرنگاران-بحران-در-زلزله-کرمانشاه-احساس-می-‌شد

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان زنجان  گفت: دوره امداد و کمک های اولیه از امروز برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان زنجان با هدف ارائه آموزش های امدادی آغاز می شود.

شهرام میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت:آموزش های امدادی از اهمیت بالایی در سوانح و حوادث برخوردار هستند و به همین منظور گروه های مختلف جامعه باید با این نوع آموزش ها آشنا شوند.

وی گفت: امدادگران هلال‌ احمر زنجان، در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل در داخل و خارج از کشور، از آمادگی لازم برای اعزام به مناطق دیگر برخوردارند.

این مسئول تصریح کرد: در طرح ملی خادم که آموزش‌ های همگانی برای مقابله با حوادث را شامل می ‌شود، میزان آمادگی خانوارها با 51 شاخص مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با اشاره به اینکه وجود کیف اضطرار در خانواده، اطلاع از نقشه اضطرار در خانواده، داشتن برنامه برای رسیدگی به افراد کم‌توان از جمله این شاخص ها است، یادآور شد: وجود فرد آموزش‌دیده در خانواده، همچنین میزان آگاهی نسبت به اجرای ایمنی و سازه‌ای ساختمان از دیگر موارد در این زمینه محسوب می شود.

میرزایی با بیان اینکه لزوم فراگیری اموزش های امداد و نجات در مواقع بروز حوادث مترقبه و غیر مترقه حساسیت ویژه ای پیدا می کند،خاطرنشان کرد: پس از سپری شدن این دوران به موضوع عادی در جامعه تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه بر این اساس جمعیت هلال احمر این استان برای کارکنان 28 دستگاه اجرایی آموزش های لازم را ارائه کرده است، یادآور شد: این آموزش در روستاهای استان نیز ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با بیان اینکه 11 هزار نفر نیز در قالب طرح خادم "خـانواده آماده در برابر مـخاطرات " از آموزش های لازم بهره مند شده اند،تصریح کرد: این طرح تلاش می کند تا خانواده‌ ها را در برابر مخاطرات آماده کند.

میرزایی از اجرای برنامه ملی داد رس به منظور آمادگی دانش آموازان در شرایط سخت خبر داد و گفت: این طرح امسال در 100 مدرسه اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه امداد و کمک های اولیه از امروز برای اصحاب رسانه زنجان، گفت: این دوره نیز به منظور ارتقای سطح فعالیت خبرنگاران بحران استان برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای آشنایی عموم مردم از مخاطرات طبیعی آموزش‌های رایگان برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان ادامه داد:این آموزش‌ ها به منظور آموزش شهروندان برای رویارویی با حوادث و آگاهی آن‌ ها از شرایط مواجهه با بلایای مختلف طبیعی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه گسترش برنامه‌های آموزشی در این حوزه یک ضرورت مهم محسوب می ‌شود، افزود: این رویکرد با جدیت در حال پیگیری بوده و از مدیریت شهری زنجان نیز درخواست می‌ شود، نسبت به همراهی با جمعیت هلال‌ احمر اقدام کند.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه بیان اینکه برخی اخبار غیرواقع در شب وقوع زلزله کرمانشاه و روزهای بعد از آن در فضای مجازی منتشر شد، افزود: جای تیم خبرنگاران بحران در این زلزله احساس می ‌شد//ن.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر