logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۵۳۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان مطرح کرد

سهم ۱۰۰میلیارد تومانی برای اشتغال روستائیان زنجانی/ تاکید بر همراهی بانکها در پرداخت تسهیلات

سهم-۱۰۰میلیارد-تومانی-برای-اشتغال-روستائیان-زنجانی-تاکید-بر-همراهی-بانکها-در-پرداخت-تسهیلات

استاندار زنجان با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی گفت: سهم استان زنجان از این اعتبارات ۱۰۰میلیارد تومان است.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در جلسه کار گروه اشتغال استان زنجان با اشاره به تسهیلات اشتغال زایی اختصاص یافته به استان اظهار داشت:اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی به بانکها استان ابلاغ شده و بانکها موظف به پرداخت این تسهیلات به متقاضیان هستند.

وی تصریح کرد: در تسهیلات اختصاص یافته به استان بخشی نیز برای ایجاد فرصتهای شغلی جوانان در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان تاکید کرد: در برنامه اشتغال فراگیر سهم استان زنجان  ۲۳۴ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول میزان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش عشایر و روستایی را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات ایجاد  ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان پیش بینی شده است .

وی با اشاره به جلوگیری از سو استفاده ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری عنوان کرد: با توجه به پایین بودن نرخ سود تسهیلات تعلق یافته لازم است مراقبتهای لازم در اختصاص درست این منابع لحاظ شده و حتما تسهیلات در بخش اختصاص یافته به مصرف برسد.

استاندار زنجان اعتبارات اشتغال فراگیر را محدود و با تسهیلات یارانه ای دانست و  گفت:  در ارائه تسهیلات به طرح‌های پرداختی هیچ کوتاهی انجام نشده و برای جلوگیری از بروز تخلفات رسیدگی و بازرسی توسط دفتر استانداری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: وام و تسهیلات پرداخت شده باید در طرح‌های اشتغال زایی هزینه شود متاسفانه در گذشته شاهد عدم مدیریت صحیح در استفاده از این منابع بودیم.

درویش امیری خاطرنشان کرد: بانک‌ها بهانه ای برای عدم پرداخت تسهیلات نداشته و طبق  ائین نامه ابلاغی مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیات هستند.

استاندار زنجان با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی گفت: سهم استان زنجان از این اعتبارات ۱۰۰میلیارد تومان است.

یوسفی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته اشتغال در سالجاری اظهار کرد:  در بخش خویش فرمایی و مشاغل خانگی و خوداشتغالی سهم تسهیلات ۱۰ درصد بوده و میزان وام پرداختی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است.

یوسفی تاکید کرد: در حوزه کارفرمایی برای بنگاه ۲۰ تا ۵۰ نفر سهم تسهیلات ۱۵ درصد بوده و میزان وام پرداختی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ه تسهیلات بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفره را  یک سهم  ۵۵ درصد اعلام کرد و گفت: در این حوزه سقف تسهیلات یک هزار تا ۲۵ هزار میلیون ریال پیش بینی شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد:با اجرای طرح‌های مصوب در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای ۱۵۷ نفر شغل ایجاد شده است.

یوسفی با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده توسط طرح‌های حوزه کشاورزی عنوان کرد: اشتغالزایی در۲۲طرح مصوب این بخش ۴۰۶ نفر بوده است که پیش بینی اشتغالزایی برای ۵۶۳ نفر است.

این مقام مسئول گفت:  صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، فرش دستبافت و دستبافته‌ها،  کفش و مصنوعات چرمی، تولید محصولات ریخته‌گری آهن و فولاد، منسوجات و پوشاک، پرورش و اصلاح نژاد دام و زیتون رسته های اشتغال زایی در استان هستند.

در این جلسه ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز خواستار تشکیل کمیته مشترک برای بررسی طرح‌ها شد و اظهار کرد: با انجام این مهم فعالیت ها متمرکز شده و روند پرداخت تسهیلات نیز  بدون اعتلاف وقت صورت می گیرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد رویه یکسان در روند پرداخت تسهیلات  تاکید کرد:  در راستای بررسی فنی تسهیلات، کمیته مشترکی با حضور اعضای هریک از دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود تا علاوه بر کارشناسی بهتر از تعدد کمیته‌ها نیز کاسته شود.

منبع: زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر