logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۵۳۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یکشنبه های فرهنگی زنجان؛

از نقد "مرگ آرام" تا اجرای نمایش "یک شب طولانی" در زنجان

از-نقد-"مرگ-آرام"-تا-اجرای-نمایش-"یک-شب-طولانی"-در-زنجان

یکشنبه های فرهنگی زنجان این هفته نیز برگزار می شود و علاوه بر اکران پنج فیلم کوتاه، مرگ آرام نقد و یک شب طولانی اجرا می شود.

"علی اصغر اجاقلو" رئیس انجمن ادبی اشراق در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، از برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب خبر داد و افزود: این هفته کتاب "مرگ آرام" نقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این هفته بیستمین هفته نقد کتاب در زنجان است، گفت: نقد کتاب "مرگ آرام" از ساعت 16 عصر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع محوری کتاب "مرگ آرام" افزود: مرگ بسیار آرام رمانی است از سیمون دوبووار که در سال۱۹۶۴ چاپ شده است.

رئیس انجمن ادبی اشراق گفت: دوبوآر در این کتاب خاطرات و احساسات اعضای خانواده‌اش را در هفته‌های پایانی زندگی مادرش بیان کرده است.

لازم به ذکر است، «مرگ آرام» برای نخستین بار در سال ۱۳۴۹ از سوی انتشارات «رز» با ترجمهه مجید امین مؤید منتشر و مجددا با ترجمه محمد مجلسی توسط نشر دنیای نو در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسیده است.

"حسین نجفی" رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با بیان اینکه هفته آینده نیز نمایش "یک شب طولانی" اجرا می‌شود، تصریح کرد: این نمایش به جشنواره طلوع راه یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه هفته آینده 17 دی‌ماه نهمین جلسه یکشنبه‌های تئاتر زنجان اجرا می‌شود، گفت: کارگردان این نمایش علی الوانی و نویسنده نیز کیوان اقبالی است.

نجفی با اشاره به اینکه موسیقی این نمایش به عهده نوید اقبالی است، ادامه داد: بازیگران این نمایش علی الوانی، آرمان دانش پناه، علی عباسی، سمیه میرزایی صبور، المیرا فتحی، باران جلالی، زهره مسلمیون، شقایق شفیعی، حدیث ابوالحسنی، لیلا فیوجی هستند.

وی با اشاره به اینکه نمایش " یک شب طولانی" روز یکشنبه هفته آینده از ساعت 18 و 30 دقیقه اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این نمایش در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است، منشی صحنه این نمایش باران جلالی، اجرای موسیقی محسن نوروزی، اجرای گریم سمیه میرزایی صبور، طراح و اجرای لباس سمیه میرزایی صبور، اجرای نور احد رمضانلو، طراح پوستر سروش نظریان، طراح بروشور علیرضا بیات، طراح دکور و صحنه علی عباسی، مدیر برنامه‌ریزی محمدعطا بیات و عوامل علیرضا بیات، زهره وفا هستند.

گفتنی است،پنج فیلم کوتاه نیز به همت انجمن سینمای جوان استان این هفته اکران می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر