logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۵۳۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان خبرداد

افزایش صادرات 56 درصدی بخش صنعت در استان زنجان

افزایش-صادرات-56-درصدی-بخش-صنعت-در-استان-زنجان

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به افزایش صادرات بخش صنعت در استان زنجان گفت: صادرات بخش صنعت در استان زنجان 56 درصد افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون سهم صادرات استان از صادرات غیر نفتی کشور از نظر ارزشی 19 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات استان در 8 ماهه سال جاری 192 هزار تن به ارزش بالغ بر 286 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 38 درصد و از نظر ارزشی 45 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: تراز تجاری استان در این مدت مثبت 60 میلیون و 144 هزار دلار بوده که نسبت به8 ماهه سال گذشته 197 درصد رشد داشته است.

وی حجم تجارت خارجی استان را 511 میلیون و 70 هزار دلار دانست و عنوان کرد: حجم تجارت خارجی استان در این مدت از 36 درصد رشد برخوردار بوده است.

فغفوری با بیان اینکه متوسط قیمت صادرات استان یک هزار و 484 دلار بوده است اظهار داشت‌: در این مدت 113 درصد از میزان صادرات پیش بینی شده در استان محقق شده است.

وی با اشاره به توزیع بخشی صادرات استان گفت: میزان صادرات بخش صنعت در 8 ماهه سال جاری 229 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به میزان واردات از گمرک استان زنجان خاطر نشان کرد: میزان واردات از محل گمرک استان در این مدت 180 هزار تن به ارزش 225میلیون دلار بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر