logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۵۲۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به توسعه فرهنگ زکات کمک کنند

مراکز-تحقیقاتی-و-دانشگاهی-به-توسعه-فرهنگ-زکات-کمک-کنند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: جوان های امروز، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها می توانند به توسعه فرهنگ زکات کمک کنند.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در شورای زکات استان زنجان، اظهار داشت: علاوه بر ظرفیت های موجود در زمینه جمع آوری زکات،ظرفیت های وسیعتری را علمای سازمان تعاون و  منابع طبیعی به عنوان مبلغان همکار دارند که باید در این زمینه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان ها دفتر برای جمع آوری زکات وجود دارد، تصریح کرد: در کل شهرستان ها این سازمان ها مسئول دفتر دارند و تا جایی که شنیده ام،دوستان همکاری خوبی دارند.

امام جمعه زنجان برضرورت همکاری با بسیج سازندگی در این زمینه تاکید کرد و گفت: بسیج سازندگی می تواند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشد.

وی با تقدیر و تشکر از اعضای شورای زکات، بیان داشت:در حال حاضر بالای 90 درصد روستاییان در استان زنجان زکات می دهند و در روستای خود هزینه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: هر میزان در روستایی زکات جمع آوری شود،دولت موظف بود در همانجا هزینه کنند.

آیت الله خاتمی افزود: بعضی وقت ها زرنگ بازی هایی در این زمینه می شد،پول را جمع آوری کرده و پول را به حساب واریز می کردند اما سهم دولت که می آمد،پیششان امانت بود.

وی ادامه داد: اما بعد تقسیم شد و بخش عمده در خصوص فقرا تقسیم می شد و درصدی نیز به پروژه های عمرانی کوچک فردی آن منطقه هزینه می شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکلیف سنگینی را معرفی کرده اند،افزود: کوتاهی هایی که ما انجام داده ایم،مقام معظم رهبری مثل همیشه با کرامت و بزرگواری خود را قاطی ما مقصرها کردند که باید کار بیشتری در این زمینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان درخصوص سوق پایان نامه ها به سمت زکات، گفت: می توان از دانشگاه هایی که کار می کنند کمک دریافت کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در مبانی فقهی در زمینه زکات ریز شده ایم اما اینکه بیاییم میدانی به قضیه نگاه کنیم و متناسب با اقتضائات و شرایط روز کاری را انجام دهیم،نشده است، جوان های امروز، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها می توانند به این موضوع کمک کنند.

وی گفت: زکات واجبی به گردن همه ماست، تولید کنندگان و افراد دخیل در این کار باید آنچه از دستمان برمی آید تلاش کنیم.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر