logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۵۲۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مشاور وزیر فرهنگ در امور روحانیت تاکید کرد

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای تبیین دین اسلام/ علما در بیان حقایق کوتاهی نمی کنند

ضرورت-استفاده-از-ابزار-هنر-برای-تبیین-دین-اسلام-علما-در-بیان-حقایق-کوتاهی-نمی-کنند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت گفت: علمای دین باید با ابزار هنر برای دعوت مردم به دین اسلام استفاده کنند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حشمتی در نخستین همایش داعیان راستین در زنجان، اظهار داشت:در سوره احزاب علما دارای خصوصیاتی هستند براساس این سوره، محور اصلی مبلغان ترس و معرفت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه علما در رساندن حقایق و معارف از کسی جز خداوند متعال نمی ترسند و در بیان حقایق کوتاهی نمی کنند،بیان داشت: تا اقصی نقاط کشور اشخاص پاک طینت و عالمان و دانشمندانی وجود دارند که درعمق روستاهای کشور در کنار مردم زندگی می کنند.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر علمایی که در روستاها زندگی می کنند،گمنام هستند،تصریح کرد: باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  تشکر کرد که برای نخستین برای پس از گذشت 40 سال به عمق روستاها رفته  و از علما تجلیل می کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت ادامه داد: روحانیون همواره در کنار مردم هستند و مشکلات آنها را حل کرده و به خوبی ها دعوت می کنند.

حجت الاسلام حشتمی زنجان با بیان اینکه زنجان از دیرباز دارای علمای بزرگی بوده است که همواره در کنار مردم بوده اند، افزود: امروز رسالت روحانیت کم نشده و به دلیل فعالیت دشمن، افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دعوت کردن به خوبی و معارف اسلامی مشی بزرگان اسلام است، تصریح کرد: روش های تبلیغ در حال حاضر تغییر کرده و فضای مجازی در این زمینه دخیل است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت برضرورت آشنایی با تکنولوژی از سوی علما تاکید کرد و گفت: با استفاده از تکنولوژی می توان مردم را به خوبی ها دعوت کرد.

حجت الاسلام حشمتی بیان داشت: گذشت و عفو،پایبند نبودن به دنیا،از جمله خصلت های خوبی است که باید با ابزار هنر مردم را به دین اسلام دعوت کرد.

وی برضرورت توجه به نیازهای جوانان از سوی مبلغان تاکید کرد و گفت: نوع سخن گفتن و مکالمه با جوانان فرق دارد که باید این نیازها را درک کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر