logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۵۲۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان:

تداوم طرح تحول سلامت نیاز به حمایت های بیشتر بودجه ای از سازمان بیمه ی سلامت دارد

تداوم-طرح-تحول-سلامت-نیاز-به-حمایت-های-بیشتر-بودجه-ای-از-سازمان-بیمه-ی-سلامت-دارد-

مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان با تاکید بر این که تداوم طرح تحول سلامت نیاز به حمایت های بیشتر بودجه ای از سازمان بیمه ی سلامت دارد، گفت: در استان زنجان در طول سال های گذشته با رشد چشمگیر موسسات دولتی و خصوصی رو به رو بوده ایم که با کسری بودجه ای که با آن مواجه هستیم امکان بستن قرارداد جدید با مراکز خصوصی را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش موج رسا; خدیجه ابراهیم خانی در جمع خرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بیمه ی سلامت نیمی از جمعیت کشوررا تحت پوشش خود داده است:اظهار داشت: از جمعیت 40 میلیون نفری تحت پوشش سازمان حدود 33 میلیون نفر یعنی 85 درصد از جمعیت به شکل رایگان خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه تعادل منابع و هزینه های سازمان به هم خورده و هر سال با زیان انباشته روبه رو ست،ابراز کرد: بالاترین زیان انباشته در سال 95 بوده آن را دلیل اصلی تاخیر در تسویه ی بدهی های سازمان به مراکز طرف قرارداد است.

مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان با اشاره به این که عمده ترین منبع بودجه ای سازمان بیمه ی سلامت از محل منابع عمومی دولت است: عنوان کرد: در لایحه ی بودجه ی سال 97 نسبت به تخصیص سال 96 این میزان کاهش پیدا کرده است.

ابراهیم خانی اضافه کرد: در سال 95 علیرغم مساعدت دولت در چاپ و انتشار اوراق اسلامی، با کسری بودجه 4 هزارو 400 میلیارد تومانی مواجه بوده ایم که این میزان در پایان سال 96 به 8 هزارو 500 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد که اگر در بودجه ی سال 97 به این مقادیر توجه نشود امکان ایجاد تعهد جدید در سال آتی را به مخاطره خواهد انداخت.

وی با تاکید بر این که تداوم طرح تحول سلامت نیاز به حمایت های بیشتر بودجه ای از سازمان بیمه ی سلامت دارد، افزود: در استان زنجان در طول سال های گذشته با رشد چشمگیر موسسات دولتی و خصوصی رو به رو بوده ایم که با کسری بودجه ای که با آن مواجه هستیم امکان بستن قرارداد جدید با مراکز خصوصی را دچار مشکل خواهد کرد.

مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان تصریح کرد: در مراکز دولتی نیز در طی سال 96 افتتاح بیمارستان الغدیر ابهر در شهریور ماه، افتتاح مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولیعصر در اردیبهشت ماه و افتتاح کلینیک ویژه ی منحصر به فرد شفیعیه تا پایان سال، افزایش تخت های بیمارستانی معمولی و ویژه و افزایش پزشکان 2k  را خواهیم  داشت که تاثیر به سزایی در هزینه های اداره کل دارد و منجر به تعویق پرداخت بدهی های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی شده و خواهد شد.

ابراهیم خانی با اشاره به این که در حال حاضر حدود 60 درصد از جمعیت 1میلیون و 57 هزار و 461 نفری استان تحت پوشش  بیمه ی سلامت هستند، اضافه کرد: تنها تراز مثبت درآمد به هزینه در صندوق کارمندی است و در بقیه ی صندوق ها با تراز منفی بین 15 هزار تا 30 هزار تومانی به ازای هر نفر مواجه هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان زنجان 85 درصد بیمه شدگان بیمه ی سلامت به شکل رایگان تحت پوشش بیمه هستند.  

منبع:عصر زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر